[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Om Thin Lizzy återuppstått - för övrigt en helt suverän hyllning - så har även Robert Plant reinkarnerats, fast före sin död.

Greta Van Fleet - Highway Tune

Och Bygger stapel

Bilagor

• IMG_6400.JPG
    IMG_6400.JPG
    218.2 KB · Besök: 86
Jag tror jag fastnade ganska bra för Deep Vally sen jag såg en video några sidor bak i tråden, här kommer mer Deep Vally:

Får lite Ozzy Black Sabbath och lite Ozzy Crazy Bark at the Moon vibbar av Deep Vally och lite Girlschool och Joan Jett :D en klart underskattad grupp.

Senast ändrad:
Thin Lizzy - Holy War

Gud vad jag lyssnade på denna låt på tidiga 80-talet:

We are chosen
We are one
We are frightened of no one
And no one will win this war
This is the way
This is the law
...

-EDIT-

Medan jag spelade Space Invaders på min Microbee 32IC som jag sen sålde till min kusin billigt som sålde den superdyrt till en samlare 20 år efteråt :D.
Thin Lizzy rulez :D

Senast ändrad:
Först och främst fan vad jag näthatar den här tråden då den laggar 5 minuter innan jag ens kan skriva något.
Nu till det matnyttiga.

Just nu världens bästa låt right now right here, in the moment.

#themoment

Carry on Wayward Son

Kansas:
(originalet)
Yngwie Malmsteen
Anthrax:
Dream Theater:
Gwar:
Within ruins:
Norm Strauss:
Rachel Rachel:

I min värld ett exempel på när originalet är bäst även om det finns poänger med delar av vissa coverversioner medan andra bara känns helt poänglösa.

Lyktstoplemedhjul sa:
Först och främst fan vad jag näthatar den här tråden då den laggar 5 minuter innan jag ens kan skriva något.
Nu till det matnyttiga.

#themoment
Om du hatar tråden skulle jag råda dig att inte besöka den. Tror inte att det är nyttigt för hälsan att sitta och hata trådar.

GoranS sa:
Lyktstoplemedhjul sa:
Nu till det matnyttiga.

#themoment
Om du hatar tråden skulle jag råda dig att inte besöka den. Tror inte att det är nyttigt för hälsan att sitta och hata trådar

"Hat" är väl närmast ett dåligt avvägt ord för att klassificera känslan som uppstår men det är en viss mycket kraftig irritation som uppstår, det bästa är när det är en ny page (sida) och det inte laggar, men har märkt att sidorna här på Happy är evinnerligt långa, så den det är närmast en lyx om man får uppleva något sådant.

Jaja nu ska jag åka och träna och då är den bifogade låten mycket användbar.

edit: editade så många gånger för att få det hela att låta en aning mindre bajsnödigt.

/thebest

Senast ändrad:
Just nu lyssnasnar jag på något med mycket känslar jag lyssnar på svåår musik

[qoute]
[/qoute]

Just nu är jag inne i en reset-period, får inte längre signaler av musiken och försöker leta ny musik men hittar inget som triggar. Kul hur det där går i perioder, ibland kan man sitta och njuta av hej hej Monica och ibland är man övertygad om att man redan utforskat alla låtar värda att lyssna på.

#theendlessstruggle

GoranS sa:
Supertramp sa:
Zappa-dokumentär på SVT Play, det hade jag missat!
https://www.svtplay.se/video/15284789/frank-zappa/frank-zappa?start=auto
Den ska jag se ikväll!
Hade väl §sina poänger. Personligen hade jag dock gärna sett mer fokus på musiken än vad som var fallet.
+1
Har även sett mer intressanta intervjuer med honom än klippen i dokumentären

Sen är jag inte något jätte-fan vad gäller Zappas mest experimentella musik. Men jag älskade hans rockmusik (ibland med experimentella inslag)!

Tillbaka
Topp