[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Jag upphör aldrig att förvånas över hur ofta personer från olika Youtube-kanaler jag följer, plötsligt dyker upp i andra som jag också följer, ibland utan att de ens har nåt uppenbart samband. I det här fallet en dubbel! Dianna Cowern från "Physics Girl" (ok, en viss koppling finns det) och sen Malinda Kathleen Reese från hennes självbetitlade kanal (som mest innehåller coverversioner av kända låtar, men med maskinöversatta låttexter).

A Capella Science - Defining Gravity

Detta är faktiskt magiskt, som gammal Clutch, Kyuss och ANNAT lyssnare har jag helt missat The Company Band. Lite cykelanknytning i denna låt. Neil Fallon har en väldigt speciell röst.

Vera Lynn - We'll Meet Again

Vera fyllde 100 år i våras. (För den som till äventyrs inte känner till Vera Lynn, så var hon omåttligt populär under och efter andra världskriget i Storbritannien. I mindre skala hade vi i Sverige en motsvarighet i Ulla Billquist ungefär samtidigt, framför allt med örhänget "Min soldat".)

Inte duschatt på snart 3 dygn då det blev litet sånt här stopp här, inte så fräscht. Men när jag ändå känner mig lagom degenererad kan jag bifoga en låt jag lyssnar på. Också den lagom degenererad.

Läste i tråden att ni går och är kära, hoppas det inte är mig ni hyser sådana känslor för, är väldigt lätt att få känslor inför har jag märkt.

/det flottiga håret

Senast ändrad:
Lila Regn...

Bilagor

• P1020172-Edit.jpg
    P1020172-Edit.jpg
    99.3 KB · Besök: 157
Tunisien revival.....låg och skräpa I en gammal låda

Bilagor

• IMG_20171006_182808.jpg
    IMG_20171006_182808.jpg
    228 KB · Besök: 175
  • IMG_20171006_182915.jpg
    IMG_20171006_182915.jpg
    262.8 KB · Besök: 168
Senast ändrad:
Lyssnar på John Holm - Ett enskilt rum på Sabbatsberg
Andra bra låtar han har gjort:
1 Sången till Larry
2 Din bästa vän
3 Tidens piska
4 Frågor bland många

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp