[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Reeperbahn - Alla Vackra Ord
Namnl.jpg

Den plattan var för mig en rejäl besvikelse när den kom. Har till vissa delar vartefter förlikat mig med den, men Devins sångstil var för mkt för mina öron på den tiden och jag gillade verkligen den instrumentala aspekten av P&W. Rescue me and bury me var en av få låtar som jag då tyckte var ok.

The Guy with the hat, plays guitar, drums, keyboard, cook for the band, drive the bus, and sing :-)))

Mike Keneally , spelade bland annat med Zappa !

Den där var ju riktigt rolig.
Spelar Karate Kid på riktigt där? Isf kan jag förlåta honom för Tranan.
(Förstår att det är flera tagningar, men det ser ju ut som att han behärskar tekniken)
Nä, han kan inte spela gitarr (eller kunde i alla fall inte spela gitarr på den nivån då). Har för mig att det är Vai som spelar både sin del och Ralphs. De har uppenbarligen lagt en del tid på att få det att se halvt ok ut, men tittar man lite noggrannare är det uppenbart att det inte är riktigt.

Nä, han kan inte spela gitarr (eller kunde i alla fall inte spela gitarr på den nivån då). Har för mig att det är Vai som spelar både sin del och Ralphs. De har uppenbarligen lagt en del tid på att få det att se halvt ok ut, men tittar man lite noggrannare är det uppenbart att det inte är riktigt.
Visste jag väl, det var en kompis som undrade :)
Nä, Tranan är inte förlåten.

Googlade lite och det verkar vara lite olika budskap. Vai förefaller antingen ha spelat allt i klippet eller allt minus slide-delarna som i så falla ska ha spelats av Ry Cooder som spelade resten av Ralphs gitarrprylar i filmen.

Det går inte att försvara sig mot tranan!

Har lyssnat på Queens två första album nu på kvällningen.

Queen... mmm...
(måste dock erkänna att jag är mest svag för den vita och den svarta. Några bra på den efter, men sedan var det ständigt "Nu, nu är gamla Queen tillbaka" vid varje skivsläpp. Men riktigt tillbaka kom dom aldrig IMHO. The Show Must Go On var dock ett värdigt slut.)

Min absoluta favvo: Somebody To Love
Anekdot:
Spelade in den från radio utan att veta vilka vilken grupp det var. Trodde det var en gospelgrupp från USA med lite nydanande musik, med en kvinnlig sångerska. Tyckte den var jättebra. Blev chockad när en kompis upplyste mig om att det var Queen. På den tiden var det tyngsta jag lyssnade på typ Dr Hook (säg inte det till någon annan), och Queen såg jag som hårdrockare. Men sedan lyssnade jag mer på Queen och blev helt såld, vilket jag fortfarande är.
Sen hamnade jag i Pink Floyd/Genesis (med Peter Gabriel)/etc.-träsket, men det är en annan historia.

Alla här inne är så hetsiga, man ska försöka vara lugn. Det har i alla fall jag lärt mig. Ni kan ju få hetsa upp er men det tar bara kraft ifrån ens rekordförsök.
Men det är bara ett ytterst fåtal personer som allt som oftast måste hålla på och uttala sig om hur alla andra är bara för att i nästa andetag i en ärligt talat tämligen självförhärligande ton framhäva sig själv såsom görandes tvärtom.

Ett alternativt sätt att formulera det på som hade fått dig att låta mindre dryg hade varit:

En sak jag lärt mig är att försöka vara lugn. Att hetsa upp sig tar bara kraft från annat man vill göra.

Du uttrycker då din erfarenhet och lärdom utan att utmåla alla andra såsom varandes sämre utan några som helst belägg för detta.

Senast ändrad:
Musiktråd!

Här är en låt som jag har valt så den är bäst:
Du blev arg när jag tidigare invände mot att du skrev monologer med tämligen lös musikkoppling i denna tråd och nu invänder du mot att jag kritiserar det du skriver med motiveringen att det är en musiktråd!? Så du kan babbla fritt i tråden men när jag kritiserar sättet du skriver på tycker du det är galet?!

Tillbaka
Topp