Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Grumma!Dvne (från Skottland) - "Towers" (Live)
Kompetent band, men i mitt tycke bland de tråkigare låtarna på den plattan.
Tycker det är lite svårt att jämföra relativt korta solon i låtar där han spelar i ett band med när han kan ta längre solon i sololåtar(!). Håller dock med om att det är ett helt OK solo.En av bästa Vais solo ( enligt mig såklart) !!!
Vais solokarriär det är ett långt gitarrsolo :-)Tycker det är lite svårt att jämföra relativt korta solon i låtar där han spelar i ett band med när han kan ta längre solon i sololåtar(!). Håller dock med om att det är ett helt OK solo.
Den plattan var för mig en rejäl besvikelse när den kom
Har ju även lirat med Satriani. Har gjort några pianotolkningar av Vai-låtar, t.ex.The Guy with the hat, plays guitar, drums, keyboard, cook for the band, drive the bus, and sing :-)))
Mike Keneally , spelade bland annat med Zappa !
Nä, han kan inte spela gitarr (eller kunde i alla fall inte spela gitarr på den nivån då). Har för mig att det är Vai som spelar både sin del och Ralphs. De har uppenbarligen lagt en del tid på att få det att se halvt ok ut, men tittar man lite noggrannare är det uppenbart att det inte är riktigt.Den där var ju riktigt rolig.
Spelar Karate Kid på riktigt där? Isf kan jag förlåta honom för Tranan.
(Förstår att det är flera tagningar, men det ser ju ut som att han behärskar tekniken)
Visste jag väl, det var en kompis som undrade :)Nä, han kan inte spela gitarr (eller kunde i alla fall inte spela gitarr på den nivån då). Har för mig att det är Vai som spelar både sin del och Ralphs. De har uppenbarligen lagt en del tid på att få det att se halvt ok ut, men tittar man lite noggrannare är det uppenbart att det inte är riktigt.
Tranan måste dock vara en av de mer kända rörelserna i en 80-talsfilm. Att det sen är hollywoodskt så det skriker om det är ju en annan femma.Visste jag väl, det var en kompis som undrade :)
Nä, Tranan är inte förlåten.
Det går inte att försvara sig mot tranan!Visste jag väl, det var en kompis som undrade :)
Nä, Tranan är inte förlåten.
Det går inte att försvara sig mot tranan!
Har lyssnat på Queens två första album nu på kvällningen.
Men det är bara ett ytterst fåtal personer som allt som oftast måste hålla på och uttala sig om hur alla andra är bara för att i nästa andetag i en ärligt talat tämligen självförhärligande ton framhäva sig själv såsom görandes tvärtom.Alla här inne är så hetsiga, man ska försöka vara lugn. Det har i alla fall jag lärt mig. Ni kan ju få hetsa upp er men det tar bara kraft ifrån ens rekordförsök.
Musiktråd!Men det är bara ett ytterst fåtal personer som hela tiden måste hålla på och uttala sig om hur alla andra är bara för att i en ärligt talat tämligen självförhärligande ton framhäva sig själv såsom görandes tvärtom.
Du blev arg när jag tidigare invände mot att du skrev monologer med tämligen lös musikkoppling i denna tråd och nu invänder du mot att jag kritiserar det du skriver med motiveringen att det är en musiktråd!? Så du kan babbla fritt i tråden men när jag kritiserar sättet du skriver på tycker du det är galet?!Musiktråd!
Här är en låt som jag har valt så den är bäst: