[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

det går inte, man får be moderator om det verkligen måste tas bort. Det är punkta som gäller, som du gjorde :)
eventuellt en nbsp kanske, måste prova
/edit, nbsp funkade inte, men hittade en annan som funkade :) "͏"
Det var ingen panik egentligen, strulade när jag skulle länka bara så det blev dubbelpost.

Sweet. Har nog bara den första i samlingen, men det väcker en hel del minnen.
Bodde i Köping på den tiden och hängde en hel del nere på Smedjan där bland annat Strebers (och senare Dia Psalma) och Charta 77 var stammisar.
tufft! är själv från Södermanland och rätt tid så de där banden var rätt stora i mina trakter. Lyssnar fortfarande en del på dem.

Tror den varit med tidigare, men inte denna versionen, dom gjorde väl några zillioner olika versioner av sina typ 2 hits. Och det är ju vad man lyssnar på just nu...

Om galningar kan hålla sig från total galenskap kan det bli rätt bra. En väldigt realistisk video om när vikingarna upptäckte Amerika, sen är det kanske väl orealistiskt att vikingarna skulle sjunga på engelska?

Är det bara hos mig som applemusic-länkarna inte laddar? Eller pga Android?

Screenshot_20211215-164339_Chrome.jpg

<iframe width="1007" height="566" src="
" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>

<iframe width="1007" height="566" src="
" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>

Älskar The Jesus and Mary Chain. Lyckades se dem live på Roskilde, precis innan de gick skilda vägar.* Kan det ha varit -98 kanske?

*Jodå, jag vet att de återförenades för några år sedan.
Ja, för jävla bra. Tycker att Psychocandy är vassast men så är jag mer än lovligt förtjust i rundgång dårå. Kom ihåg när jag köpte Darklands: Vafalls, var är oljudet?!!

Ja, för jävla bra. Tycker att Psychocandy är vassast men så är jag mer än lovligt förtjust i rundgång dårå. Kom ihåg när jag köpte Darklands: Vafalls, var är oljudet?!!
Jag är också väldigt förtjust i Psychocandy. Jag hade den och Honey’s Dead inspelade på var sin sida av ett kassettband som gick ständigt i min första bil. Darklands och Automatic hörde jag först något år senare.

Jag är också väldigt förtjust i Psychocandy. Jag hade den och Honey’s Dead inspelade på var sin sida av ett kassettband som gick ständigt i min första bil. Darklands och Automatic hörde jag först något år senare.
Produktionen är så härligt mongo, jättehög mumlig sång, bara diskant på gitarrerna och Gillespies trummor som har oerhörda mängder reverb.

Produktionen är så härligt mongo, jättehög mumlig sång, bara diskant på gitarrerna och Gillespies trummor som har oerhörda mängder reverb.
Japp, helt underbart. Och trots allt oväsen så går det inte att förneka att låtar som Never Understand, Taste of Cindy och The Hardest Walk skulle passa på vilket Beach Boys-album som helst. Med lite annorlunda produktion då såklart.

Med lite annorlunda produktion då såklart.
Möjligen lite.

Köpte för övrigt en Shin-ei Fuzz Wah efter att ha lyssnat alldeles för mycket på JAMC. Helt hopplös pedal. Wahwahfunktionen är kortslagig och rätt kass och fuzzen har två lägen: Svinmycket eller sjukligt mycket.

Men den är ju grym om man vill låta som JAMC. ?

Hmmm, jag är mycket skeptisk till att Tony Iommi gett sig in i parfym branschen *LoL* men åtminstone den första låten han skrivit på länge.

Närmare så kallad ”heavy metal” kommer jag inte.

Jag minns att jag uppmärksammade Datsuns-sångaren på bas när jag såg Imperial State Electric första gången. Har inte googlat detta och ja han är förvisso från Nya Zeeland, men är rätt säker på att det var han. Och iaf, ISE har jag sen vid flertal tillfällen sett spela minst en Sonics-låt live. Så var den cirkeln sluten!

Jag minns att jag uppmärksammade Datsuns-sångaren på bas när jag såg Imperial State Electric första gången. Har inte googlat detta och ja han är förvisso från Nya Zeeland, men är rätt säker på att det var han. Och iaf, ISE har jag sen vid flertal tillfällen sett spela minst en Sonics-låt live. Så var den cirkeln sluten!
The Datsuns var ju svårt Hellacoptersinfluerade så det känns ju som handen i handsken, som man säger.

Sånnicks var ju nåt slags föregångare i garagerocksgenren. Jag tycker bättre om de banden som kom i kölvattnet på den brittiska vågen, lite för mycket rock’n’roll innan dess, men Sånnicks har ju sina poänger helt klart.

The Outcasts gjorde en go låt:

Slår ett slag för Horndal som spelar på Royal Rockfest nu på lördag i Sandviken.

<iframe width="560" height="315" src="

Tillbaka
Topp