Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
det går inte, man får be moderator om det verkligen måste tas bort. Det är punkta som gäller, som du gjorde :).
Edit: Hur fan raderar jag ett inlägg?
Det var ingen panik egentligen, strulade när jag skulle länka bara så det blev dubbelpost.det går inte, man får be moderator om det verkligen måste tas bort. Det är punkta som gäller, som du gjorde :)
eventuellt en nbsp kanske, måste prova
/edit, nbsp funkade inte, men hittade en annan som funkade :) "͏"
Nostalgi!Tack hjälten bakom denna lista för en ovärderlig kulturgärning.
![]()
Definitivt 50 Spänn 1-12 [173 Låtar - Alla låtar i rätt ordning]
Playlist · Jesper Järnnatt · 174 items · 2K savesopen.spotify.com
Sweet. Har nog bara den första i samlingen, men det väcker en hel del minnen.Tack hjälten bakom denna lista för en ovärderlig kulturgärning.
![]()
Definitivt 50 Spänn 1-12 [173 Låtar - Alla låtar i rätt ordning]
Playlist · Jesper Järnnatt · 174 items · 2K savesopen.spotify.com
tufft! är själv från Södermanland och rätt tid så de där banden var rätt stora i mina trakter. Lyssnar fortfarande en del på dem.Sweet. Har nog bara den första i samlingen, men det väcker en hel del minnen.
Bodde i Köping på den tiden och hängde en hel del nere på Smedjan där bland annat Strebers (och senare Dia Psalma) och Charta 77 var stammisar.
Ja, i vissa fall är det faktiskt sant att det var bättre förr. Synd bara att man aldrig riktigt uppskattar det till fullo medans man är mitt uppe i det.tufft! är själv från Södermanland och rätt tid så de där banden var rätt stora i mina trakter. Lyssnar fortfarande en del på dem.
Det lilla jag har lyssnat på The Sonics har varit väldigt bra, om än en jäkla massa skrikande (som dottern påpekade sist). Skall dyka lite djupare!Punk innan punk hette punk.
Det här är visserligen en av deras mer städade låtar, men ni fattar vad jag menar.
Älskar The Jesus and Mary Chain. Lyckades se dem live på Roskilde, precis innan de gick skilda vägar.* Kan det ha varit -98 kanske?
Ja, för jävla bra. Tycker att Psychocandy är vassast men så är jag mer än lovligt förtjust i rundgång dårå. Kom ihåg när jag köpte Darklands: Vafalls, var är oljudet?!!Älskar The Jesus and Mary Chain. Lyckades se dem live på Roskilde, precis innan de gick skilda vägar.* Kan det ha varit -98 kanske?
*Jodå, jag vet att de återförenades för några år sedan.
Minnen från Hultsfred väcks till liv….
Jag är också väldigt förtjust i Psychocandy. Jag hade den och Honey’s Dead inspelade på var sin sida av ett kassettband som gick ständigt i min första bil. Darklands och Automatic hörde jag först något år senare.Ja, för jävla bra. Tycker att Psychocandy är vassast men så är jag mer än lovligt förtjust i rundgång dårå. Kom ihåg när jag köpte Darklands: Vafalls, var är oljudet?!!
Produktionen är så härligt mongo, jättehög mumlig sång, bara diskant på gitarrerna och Gillespies trummor som har oerhörda mängder reverb.Jag är också väldigt förtjust i Psychocandy. Jag hade den och Honey’s Dead inspelade på var sin sida av ett kassettband som gick ständigt i min första bil. Darklands och Automatic hörde jag först något år senare.
Hm, hon måste blivit kändis genom Instagram eller nån dokusåpa och sedan fått spela in det där p.g.a. sin kändisstatus. Tacka vet jag Monica Z, hon kunde sjunga rent.Lite franskt från 60-talet förgyller alltid en onsdagskväll i december.
Instagram på 60 talet ?Hm, hon måste blivit kändis genom Instagram eller nån dokusåpa och sedan fått spela in det där p.g.a. sin kändisstatus. Tacka vet jag Monica Z, hon kunde sjunga rent.
En klassiker:
Och en live:
Japp, helt underbart. Och trots allt oväsen så går det inte att förneka att låtar som Never Understand, Taste of Cindy och The Hardest Walk skulle passa på vilket Beach Boys-album som helst. Med lite annorlunda produktion då såklart.Produktionen är så härligt mongo, jättehög mumlig sång, bara diskant på gitarrerna och Gillespies trummor som har oerhörda mängder reverb.
Möjligen lite.Med lite annorlunda produktion då såklart.
Fanns kanske bara Facebook då?Instagram på 60 talet ?
Jag minns att jag uppmärksammade Datsuns-sångaren på bas när jag såg Imperial State Electric första gången. Har inte googlat detta och ja han är förvisso från Nya Zeeland, men är rätt säker på att det var han. Och iaf, ISE har jag sen vid flertal tillfällen sett spela minst en Sonics-låt live. Så var den cirkeln sluten!Närmare så kallad ”heavy metal” kommer jag inte.
The Datsuns var ju svårt Hellacoptersinfluerade så det känns ju som handen i handsken, som man säger.Jag minns att jag uppmärksammade Datsuns-sångaren på bas när jag såg Imperial State Electric första gången. Har inte googlat detta och ja han är förvisso från Nya Zeeland, men är rätt säker på att det var han. Och iaf, ISE har jag sen vid flertal tillfällen sett spela minst en Sonics-låt live. Så var den cirkeln sluten!