[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Screenshot_2022-03-04-08-33-48-733_com.spotify.music.jpg

Jag pallar inte riktigt med Sabaton, vet inte riktigt varför, lite för soft för mig tror jag samt att det är något med deras sound som gör att låtarna låter relativt lika i mina öron. ? Men förr eller senare släpper de väl något som jag diggar också.

Jag hade lyckats missa denna fram tills nyligen:
Klart väl förvaltat.
Jag gillar egentligen Ryan Adams, men jag har överlag väldigt svårt att acceptera någon annan än Layne som sångare av AIC's låtar.
Tycker iofs den här liveversionen av Would? med bl.a. Phil Anselmo på sång funkar rätt bra, men jag lyssnar ändå hellre på originalen.

Senast ändrad:
Jag gillar egentligen Ryan Adams, men jag har överlag väldigt svårt att acceptera någon annan än Layne som sångare av AIC's låtar.
Tycker iofs den här liveversionen av Would? med bl.a. Phil Anselmo på sång funkar rätt bra, men jag lyssnar ändå hellre på originalen.

Det var mycket på en gång.
Phil Anselmo sjunger skönsång? Och låter som Zakk Wylde? Och där är Duff? Men på gitarr, inte bas?

Jag pallar inte riktigt med Sabaton, vet inte riktigt varför, lite för soft för mig tror jag samt att det är något med deras sound som gör att låtarna låter relativt lika i mina öron. ? Men förr eller senare släpper de väl något som jag diggar också.
Hehe, håller med om lika. Känns som att jag har hört låtarna förut, då har jag ändå lyssnat en del tidigare.

En legend inom black metal som släppt några nya låtar nyligen och en platta lär vara på gång.

Abbath ser osminkad ut lite som Yngwie Malmsteens bortglömda bror eller något men kanske inte riktigt lika vass teknik? ? En jäkla vass låtskrivare dock med ett eget sound.
1646498347002.png

Han verkar vara lite speciell att intervjua *skratt*

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp