[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

”Kom inte här med din snutretorik
Jag hade rent mjöl i påsen, ändå åkte jag dit”

Bra grejer. Påminner mig lite musikaliskt om Lambchop.
Tindersticks tänkte jag först. Hittade dem av en slump när jag såg ett av deras omslag som omöjligen kunde fronta dålig musik.
7F9A3EE1-6DB2-46C0-933A-00EB7A8F6B59.jpeg

Nya plattan med Ghost släpptes idag! Köpte på Bandcamp

Minns fortfarande den här soppan där originalbandmedlemmarna stämde Forge, trodde först att den allvarligt skulle skada Ghosts och Forges rykte men det kanske inte blev så? Om jag förstår det rätt fick originalmedlemmarna (enligt dem själva) väldigt lite ersättning/lön men att Forge hela tiden hävdade att bandet var hans och de var inhyrda musiker. Kan ändå tycka det var starkt av originalmedlemmarna att lämna just då? Måste förlorat extremt mycket pengar på det, att just när Ghost började bli stora och tjänade stora pengar, att precis då stämma Forge samt lämna bandet. För jag tror väl inte de blev kickade av Forge innan stämningen eller var det så?

Senast ändrad:
Minns fortfarande den här soppan där originalbandmedlemmarna stämde Forge, trodde först att den allvarligt skulle skada Ghosts och Forges rykte men det kanske inte blev så? Om jag förstår det rätt fick originalmedlemmarna (enligt dem själva) väldigt lite ersättning/lön men att Forge hela tiden hävdade att bandet var hans och de var inhyrda musiker. Kan ändå tycka det var starkt av originalmedlemmarna att lämna just då? Måste förlorat extremt mycket pengar på det, att just när Ghost började bli stora och tjänade stora pengar, att precis då stämma Forge samt lämna bandet. För jag tror väl inte de blev kickade av Forge innan stämningen eller var det så?
Så farbrorn har blivit pudelrockare?

Nja, föredrar nog Tobias Forges gamla grupp i så fall, åtminstone någon låt eller två. ?

Tobias har för övrigt också enligt uppgift spelat för "Onkel Kånkel and his kånkelbär". ?
Vill minnas att han tog upp rätt mycket av detta i Värvet-intervjun som har några år på nacken. ”Finns där poddar finns”.

det var en bra fråga, men de var ju identitetslösa så det var svårt utgångsläge ?

Kan tycka att de första två plattorna var bäst. Sedan blev lite annorlunda. Speciellt nya plattan är ju mer glamrock än någonsin. Det är inte dåligt. Det är bara väldigt annorlunda mot det gamla svängiga Doom-inspirerade råare och tyngre soundet.

Drog igång en av Spotifys algoritmkurerade listor, stack därefter ut och sprang i skymningen och kom hem till detta. Ingen dålig start på helgen!
6F25B4B5-E935-4209-9EC4-E400ED94E6C8.jpeg

Tillbaka
Topp