D
Deleted member 77490
Guest
[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?
Ah, Hyland är full i rutan.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja han ser så jäkla lycklig ut. Partymössa och allt. ? Men en något fadd eftersmak nu med facit på hand om hur hans liv egentligen var. Nåja, vila i frid.Ah, Hyland är full i rutan.
Man får väl dra en gräns för sig själv. Kan inte med att lyssna på Burzum t.ex även om han gjort musik som jag uppskattat tidigare. Å andra sidan lyssnar jag på Dissection ibland fortfarande och Jon Nödtveidt var väl lika dum i huvudet han även om han till viss del kan ursäktas av psykisk sjukdom.
Att folk är satanister har jag inga problem med så länge de inte skadar nån annan, precis som vilken religion som helst.
Finns ju en del black metal med medlemmar med tveksamma politiska åsikter också minst sagt. Är inte heller konsekvent eftersom jag glatt lyssnar på Mgla som har en frontman som nog allt är lite nynasse trots allt även om musiken tack och lov inte avspeglar hans pissiga åsikter.
Sen har vi ju motsatsen som Type O Negative, förvisso mer i goth-genren men med texter som mestadels handlar om död, självmord och kyrkogårdar, men grabbarna i bandet är/var bara ett gäng polare från (pre-hipster) Brooklyn som gilla att lyssna på Sabbath, ta en bärs, garva och ha roligt tillsammans.Jag är inte heller konsekvent för fem öre men det kan störa mig ibland. ? Dåligt samvete vet jag inte men texterna kan verkligen vara skruvade så in i h-vete (lindrigt sagt) och det känns ju inte jättebra när man vet att de faktiskt tog (tar?) det på fullt allvar (en kraftig skillnad mot grupper som ser det som en image/plojgrej).
Dissection är ett bra exempel, Jon var djupt nere i satanismen ända in i döden, det ska gudarna veta, han mördade t.o.m. (och dömdes) om han verkligen var psykisk sjuk har jag inte den blekaste om. Dissection har rent musikaliskt skrivit många riktigt bra låtar.
Tror att överraskande många band tillhörde samma extremt skumma sekt.
Om tex Watain står det t.o.m på Wiki::
"Watain supports the Misanthropic Luciferian Order, Jon Nödtveidt's cult which is associated with animal abuse and murder."
Edit: Slut med OT ?
Sen har vi ju motsatsen som Type O Negative, förvisso mer i goth-genren men med texter som mestadels handlar om död, självmord och kyrkogårdar, men grabbarna i bandet är/var bara ett gäng polare från (pre-hipster) Brooklyn som gilla att lyssna på Sabbath, ta en bärs, garva och ha roligt tillsammans.
Blev efter morgonens inlägg givetvis sugen på att lyssna på lite Dissection så fort jag kom hem ?.
Melodi!Något för @Peter G ?
Hoppas på lika bra leverans i GBG ikväll då!Fy helvete vad bra Envy var i Köpenhamn igår
Bara att njuta!!Hoppas på lika bra leverans i GBG ikväll då!
Helvete vad bra det var!Bara att njuta!!
Bred repertoar men jag saknade låter från A Dead Sinking Story, men såg nu på setlist.fm att i Paris så gjorde de två extranummer varav sista var Go Mad and Mark. Så om du är peppad på den skivan så se till att hurra extra efter första extranumret.
Fick mig osökt att tänka på denna video när Steven Wilson och Mikael Åkerfeldt quizas på obskyra progrockfakta. Sjukt imponerad av Wilson.
Äntligen lite glada nyheter!
Hade helst missat att Darkthrone släppt en ny singel och att ett nytt album släpps imorgon![]()
Ramlade ner i min brevlåda idag :)@radarminnet Fireside kommer med ny skiva på fredag.