[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Efter att ha sett Fireside i helgen (mycket bra), så kände jag mig tvungen att lyssna på deras inspiratörer:
Den där plattan av Quicksand är verkligen hur bra som helst.

Fireside spelar här i stan på fredag och jag skulle gärna gå på konserten, men Meshuggah lirar på lördag och jag vet inte om jag pallar två dagar i rad. Får se hur det känns framåt slutet av veckan.

@Bonzo Jag var på 2 konserter i helgen, det gick jättebra. Publiken på en Firesidespelning är mellan 42 och 50 år gamla och rätt stillstamma nuförtiden :)

@Bonzo Jag var på 2 konserter i helgen, det gick jättebra. Publiken på en Firesidespelning är mellan 42 och 50 år gamla och rätt stillstamma nuförtiden :)
Mjo, jag faller in i övre skiktet av den ålderskategorin. Om man kunde tajma in det så att man kommer dit precis när de går på scen och ge fan i att dricka sprit så kanske det är görbart.

Mestadels The Byrds idag, efter att ha sett första Daisy Jones and the Six-avsnittet igår där redan inom fem minuter en fingerad Stephen Stills (förmodar jag) bjussar en 15-årig Daisy på cigg innan spelning.

För ngn som gottat in sig i Laurel Canyon-soundet från 60-70 verkar serien vara ren musikporr.

Senast ändrad:
Mestadels The Byrds idag, efter att ha sett första Daisy Jones and the Six-avsnittet igår där redan inom fem minuter en fingerad Stephen Stills (förmodar jag) bjussar en 15-årig Daisy på cigg innan spelning.

För ngn som gottat in sig i Laurel Canyon-soundet från 60-70 verkar serien vara ren musikporr.
Sett några avsnitt och gillar serien.
Om man är lite nördig (som vi uppenbarligen är) så kan man tycka att det är lite kul att tjejen som spelar Daisy är Elvis’ barnbarn.

Kikade igenom tråden om Vallåsen och kom att tänka på den här låten från tiden när jag jobbade på Leffes(inte såå långt från Vallåsen va?). Det finns långt mycket sämre låtar IMHO.

Om man fick välja en enda låt som soundtrack till ens liv. Eller kanske, om man fick välja ett liv som var en låt.

På tal om det så var jag i en skivbutik i Bordeaux någon gång runt millennieskiftet. De hade en platta med The Soundtrack of our Lives. Den stod i soundtrack-avdelningen.

Södra Korset - Thåström & First Aid Kit | Live St…:

Redigerat: jag tar avstånd från den felaktiga Svt-loggan i klippet.

Tillbaka
Topp