Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Har inte skrivit i tråden tidigare då jag mest lyssnar på gammalt mög...
Men.. och det har kanske redan postats i tråden.. The Hives har släppt nytt! Och jag tycker det är skitbra! Kanske att någon annan också missats deras nya låtar:
Lite pepp inför kvällens drabbning! ?
Håller med och jag stöttar dem gärna, nu var det några år sen sist men tajta spelningar är då alltid.Känns så sorgligt med The Hives: Ute på någon evighetsturné för att betala av skulderna från Tambourinehärvan. ?
Vad är detta? Jag har missat helt.Känns så sorgligt med The Hives: Ute på någon evighetsturné för att betala av skulderna från Tambourinehärvan. ?
Korta versionen: pga fiffel av gemensamma skivbolaget blev The Hives betalningsskyldiga 30 millar till Cardigans.Vad är detta? Jag har missat helt.
Jag tror inte det var skivbolaget faktiskt, utan bokningsbolaget. Eller nåt. Spelar ingen roll, sorgligt i vilket fall som helst.Korta versionen: pga fiffel av gemensamma skivbolaget blev The Hives betalningsskyldiga 30 millar till Cardigans.
Japp minns att det var maxat rockänråll-spenderande när de slog internationellat och började hyra ut sina låtar till reklamfilmer. Men de hade, inbillar jag mig, väl inga skäl att tro att pengarna inte var ärligt intjänade.Jag tror inte det var skivbolaget faktiskt, utan bokningsbolaget. Eller nåt. Spelar ingen roll, sorgligt i vilket fall som helst.
The Hives var absolut inte utan skuld heller, kommer inte ihåg siffrorna men nån snubbe brände miljoner på lyx och gitarrer och levde som att det inte fanns någon morgondag.
The Cardigans advokat menade väl att The Hives-medlemmarna visst hade känt till upplägget men att de hade kört på ändå. Ja ja, OT som fasen här. ?Japp minns att det var maxat rockänråll-spenderande när de slog internationellat och började hyra ut sina låtar till reklamfilmer. Men de hade, inbillar jag mig, väl inga skäl att tro att pengarna inte var ärligt intjänade.
Vilken tråkig läsning!Tambourine-härvan – Wikipedia
sv.wikipedia.org
Jag tror att läran av detta är att hålla lite koll på sin ekonomi, även om man kallar sig "Vigilante Carlstroem".Vilken tråkig läsning!
Utifrån artikeln känns det inte som att musikerna gjort fel utan att det var bokföringsfel.
För att göra det lite OnT så vet jag att trummisen är (var?) en ivrig cyklist. Vet att en bekant cyklat mycket mtb i Kolmårdsskogarna tillsammans med honom.The Cardigans advokat menade väl att The Hives-medlemmarna visst hade känt till upplägget men att de hade kört på ändå. Ja ja, OT som fasen här. ?
This riff should be cast in gold and placed in Sevres.
Yes! Sommarlovet innan jag skulle börja gymnasiet 1995, tillsammans med Punk-O-Rama 1, Tiny Tunes, Dookie och Punk in Drublic.Plötsligt är jag 17 år igen.
Släng in Heavy Petting Zoo också. Jag gillade aldrig skatepunk, men jag tyckte att det var chockerande och jävligt iskallt med det omslaget.Yes! Sommarlovet innan jag skulle börja gymnasiet 1995, tillsammans med Punk-O-Rama 1, Tiny Tunes, Dookie och Punk in Drublic.
Men glöm inte:Soundgardens 4th of July måste man lyssna på idag!
Den köpte jag faktiskt när skolan väl var igång, på Änglavax i Ängelholm.Släng in Heavy Petting Zoo också. Jag gillade aldrig skatepunk, men jag tyckte att det var chockerande och jävligt iskallt med det omslaget.
Soundgardens 4th of July måste man lyssna på idag!
Den här är rätt fin också.Men glöm inte:
Jäfvlar vad mycket chorus på plockgitarren.Den här är rätt fin också.
Yes! Eller att Maiden spelar barnmusik, Eddie är ju lite smurf-lik änna.
Det bästa med de här låtarna är att mina barn satt i bilstolen när de var små och diggade , det måste väl ändå betyda att det ÄR bra musik oavsett vad jag tycker?