[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Tullakroksfestivalen -96 (?) är enda gången jag har sett dem. Det var rätt skramligt, och sen förblev det kanske även framöver?

Den stora behållningen med Broder Daniel är (tycker jag) gitarrmelodierna. Väldigt catchy, i brist på bättre ord. Det var väl han som begick självmord som stod för dem, gissar jag.

Resten är ganska dåligt.

Bachs Matteuspassion. Och noterar att Paul Simon har lånat både friskt och begåvat från "O Haupt voll Blut und Wunden" till sin låt "American tune". Sämre förebilder än Bach kan man ha.

Senast ändrad:

Bilagor

• PXL_20230811_055526150.jpg
    PXL_20230811_055526150.jpg
    962.2 KB · Besök: 20
  • PXL_20230811_055459415.jpg
    PXL_20230811_055459415.jpg
    869.9 KB · Besök: 21
Ah, nytt från QOTSA, lyckats missa, nice.

Läst att Kyuss/QOTSA legandaren Josh Homme drabbats av cancer, hoppas det är någon lindrig variant.
Han har även drabbats av besöksförbud gentemot sin exfru och deras barn.. men det påstås eventuellt inte vara hela historien.
/Skvaller-SIE

Han har även drabbats av besöksförbud gentemot sin exfru och deras barn.. men det påstås eventuellt inte vara hela historien.
/Skvaller-SIE
Usch då, jag är inte påläst men vet att han varit med om lite "incidenter", det var väl även någon sorts konfrontation med publiken vid ett tillfälle? Vi får hoppas att Josh får ordning på sitt liv igen, detta musikaliska geni.

Usch då, jag är inte påläst men vet att han varit med om lite "incidenter", det var väl även någon sorts konfrontation med publiken vid ett tillfälle? Vi får hoppas att Josh får ordning på sitt liv igen, detta musikaliska geni.
Han framstår som en rätt osoft kille både från de nära och hans ex-polare i Kyuss. Samtidigt verkar ju alla vilja jobba med honom, men manipulativa människor kan ju få med sig de flesta. Som du säger, musikaliskt verkar han han kunna spotta ur sig hur mycket som helst, det får han gärna fortsätta med länge.

Han framstår som en rätt osoft kille både från de nära och hans ex-polare i Kyuss. Samtidigt verkar ju alla vilja jobba med honom, men manipulativa människor kan ju få med sig de flesta. Som du säger, musikaliskt verkar han han kunna spotta ur sig hur mycket som helst, det får han gärna fortsätta med länge.
Droger skulle ej förvåna

Tillbaka
Topp