[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

“if I left here tomorrow, would you still remember me?” Ett fint slut...

Senast redigerad av en moderator:
Från ett fint slut till... i mitt tycke en jäkla vansinnigt ultra-cool intro OCH bra musik!
Har du inte sett kult rullen gör det. ???

Senast redigerad av en moderator:
Jag gillar ju punk liksom, och viss anspråkslöshet i musik generellt.. ändå sitter jag här och lyssnar på smörig balladsång, gitarrsolo-onani som får Free Bird att blekna, funk-bas, rap-samplingar, ständiga takt- och tonartsbyten, saxofon-stick, falsettsång, stråkar som egentligen är syntar, ja allt som går emot normerna för god smak. Men ändå är det så bra i sin överdådighet, som en perfekt utförd 80's-actionrulle.

Senast ändrad:
Det fortsätter svänga med indiska vibbar nu i dagarna. Blanda vadsomhelst med Metal så blir det bra ? Jag letar annat som är udda blandningar så ni får gärna tipsa om det finns annat nåt lite mer eklektiskt eller obskyrt.

1986
Robert Palmer
Andy Taylor (DURAN DURAN) (Gitarr)
Mega Hit...

Känns som megahit är att ta i.
1695814483502.png

Senast ändrad:
"Glad"? Undrar hur hon ser ut och låter när hon är riktigt pissed då...? :ROFLMAO:
För inte alls länge sen spelade jag in en trumvideo och raderade den efter en lyssning pga att jag såg för sur ut ? Förutom en split second efter att jag satt ett svårt fill då det kom upp ett stort flin. Får fan börja ha mask alltså ?
Hon matchar i alla fall musiken.

Kanske haft den innan, men den här är mäktig. Ska helst lyssnas på med en bra anläggning.
Han har en otrolig timing, ser ut att njuta av varje ton. Har kollat lite andra videos men dom känns mer som att dom bara spelar genom noterna på något sätt.
Lite kul när en av medhjälparna håller på att ändra till fel registrering 48s in.

Och en "rockversion" som är ganska schysst. Blev lite av en hit när den kom ut. Köpte skivan men Toccata var den enda som var riktigt bra IMHO.

Kanske haft den innan, men den här är mäktig. Ska helst lyssnas på med en bra anläggning.
Han har en otrolig timing, ser ut att njuta av varje ton. Har kollat lite andra videos men dom känns mer som att dom bara spelar genom noterna på något sätt.
Lite kul när en av medhjälparna håller på att ändra till fel registrering 48s in.

Och en "rockversion" som är ganska schysst. Blev lite av en hit när den kom ut. Köpte skivan men Toccata var den enda som var riktigt bra IMHO.

Tillbaka
Topp