[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Modigt av Simon Le Bon att ta an Crystal Ship jag tycker han gör den bra på hans sätt, men originalet är alltid bäst (ibland). Låtar som Simon Le Bon skrivit, Hungry Like the Wolf och Union of The Snake är inspirerade av The Doors.

Lite galet kanske att visa detta klipp när dom var DET största bandet just då.
Men det är live och rockigt som fan! Andy Taylor och John Taylor är har bildat bandet The Power Station och Simon Le Bon och Nick Rhodes har bildat bandet Arcadia, Roger Taylor på trummor stod på benen i båda banden. (DURAN DURAN hade då tagit tid för olika projekt.) The Power Station spelade faktiskt på Live Aid också.
Kör musik historia... (Jag och min familj turades om att spela in på Vhs när det sändes på tv 1985.) Jag minns det som igår chips och pepsi i soffan.
Union of The Snake ???

Andy Taylor skrev i sin bok många år senare, - Allt var gratis och mer... Concorde såklart. ✈️

Min favorit låt med grabbarna och jaaaa , ni vet att jag diggar bandet hårdrockare där ute men försök att lyssna ?
DURAN DURAN låter alltid bäst live...
Hör vråååååålet....................

Senast redigerad av en moderator:
John Taylor på fyllan övertalade John Barry, Det är dags att någon gör en bra låt till nästa Bond film.
Barry sa ja Do IT.
Så kan det gå.

Från början hette låten From A View To A Kill.
Skrot, blev A View To A Kill.

1697883011197.png

Tillbaka
Topp