[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Den är nog den bästa men den har dragit in mig i musiken av Massive Attack, Tricky, Morecheeba mm. Det mesta jag har lyssnat är från 90-talet, men jag har även funnit en del senare pärlor. T ex denna som jag lyssnar på just nu :)
...håller med, men vill lägga till Everything But the Girl, även om de gjort en del tråkig hissmusik också..

Lite förvånansvärt, Freedom Like a Shopping Cart av NOFX, på soundtracket till en skid/snowboardfilm som spelas upp på Red Bull TV just nu:

742D4956-888A-445F-8400-B23295FCBFD8.jpeg

Såg på The Radavists årsbästalista, beskrivningen innehöll alla ord som fick mig att fatta att jag kommer älska det, 90-tals black metal, thrash, d-takt, crust så det blev bingo.

Vilket mästerverk Waitsplattan är. Brukar också lägga på den kring jul. Skönt med lite kvalité bland all låtsastuff musik.
På ämnet: Eagles fick ju en rejäl hit med sin version av Ol’ 55. De lyckas att få den att låta 100% Eagles (på det bra sättet, det finns dåliga med), även om det är en väsensskilt annan låt. Jag tycker Waits är bättre, men Eagles’ (jag gillar Eagles) är inte heller dålig.

Tillbaka
Topp