SIE
Aktiv medlem
[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?
Och ännu mer.Mera Dead
Tycker nästan de blir bättre ju lugnare tempo de håller.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Och ännu mer.Mera Dead
En mycket stark kandidat till titeln världens bästa skiva. Får ta en ocksåJag trodde i flera år att det var Pantera som gjort originalet till den här låten, men där hade jag minsann fel. Lite tur det, för det gjorde att jag fick bekanta mig med det smått fantastiska bandet Poison Idea.
Suck on this! ?
Hade svårt för Corgan på den tiden och såg till att missa deras konsert på Roskilde ett par år senare. På äldre dagar har jag dock insett att han var en jävel på att skriva låtar, och han verkar dessutom vara rätt sympatisk.Smashing Pumpkins framför sina nya verk akustiskt på Tower Records i samband med släppet av Siamese Dream. De som hade den goda smaken att fånga det på film anade såklart inte hur stor den skulle bli.
Gränsen mellan genialitet och galenskap är hårfin. ?Räddade lite vinylskivor för ca 5 år sedan från en container i ett skräprum. Tänkte jag skulle försöka gå igenom detta och se om jag kan sälja en del. Det här är ett hårt jobb dock och nu har jag kommit till Zappa plattorna, vet inte om jag kommer klara av lyssna igenom allt, karln var ju galen även om vissa hävdar att han var ett geni. ?
Galet bra är mitt omdöme. I alla fall när han var bra. Finns en del saker som jag känner går över mitt huvud.Räddade lite vinylskivor för ca 5 år sedan från en container i ett skräprum. Tänkte jag skulle försöka gå igenom detta och se om jag kan sälja en del. Det här är ett hårt jobb dock och nu har jag kommit till Zappa plattorna, vet inte om jag kommer klara av lyssna igenom allt, karln var ju galen även om vissa hävdar att han var ett geni. ?
Vad han sjunger om i Inca Roads vet i f-n men enligt djupa analyser (googling) aliens. ?
Känns som att texterna är en rätt stor del av hans musik om man ska få ut något av det samt att han var mer underhållande live än på platta? (vilket iofs gäller för många artister)Galet bra är mitt omdöme. I alla fall när han var bra. Finns en del saker som jag känner går över mitt huvud.
Oavsett vad man tycker om musiken så får man nog i alla fall ge honom att han körde sitt race med total kontroll och brett kunnande.
Apropå det där med kontroll i kombination med att musiken ju inte är den enklaste att spela så hade han ju höga krav på de som skulle spela i hans band. Finns en hel del klipp med personer som spelat i hans band där de berättar om sina auditions. En del av dem är ganska kul.
Sorry, vår företagspolicy blockerar all Zappa musikPersonligen bryr jag mig oftast inte så mkt om texter. Röster är i mina öron bara ytterligare instrument. I en del Zappa-låtar kan jag uppskatta humorn i texterna. Andra är konstiga och ytterligare andra kan jag tycka är sådär.
Just den galna blandningen och alla växlingar och "konstigheter" (i en bra mening) kombinerat med att det är väl framfört bidrar till att jag gillar en hel del av Zappas musik. Ett litet spretighetsbevis:
Det är positivt att du utforskar black metal men känner att du behöver lite hjälp, mera lättlyssnat:Detta var ganska tröttsamt och inte så muntert.
Byt arbetsgivare! OMEDELBART!Sorry, vår företagspolicy blockerar all Zappa musik
Visa bilaga 692753