[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Ni måste se Anita Pallenberg dokumentären på SVT, jag såg den igår väldigt intressant.
Stones musa… inspiration till låten här och många andra…
Jag har sett den, riktigt bra dokumentär! Om man gillar Stones, som jag givetvis gör, så måste man se den!
Om man måste välja enbart ett rockband som det bästa, så blir det Stones för mig.
Och en helt underbar video av Gimme Shelter!

Senast ändrad:
Jag fortsätter med Audioslave även idag. Jag gillar även filmen som videon lånar friskt från, "Jakten mot nollpunkten".

Tycker gott Audioslave kunde fått mer cred på sin tid än vad de fick, ibland får det gärna vara så enkelt som att några grabbar bara vill göra bra rocklåtar som inte måste handla om depression, droger eller mexikanska potatisskördares förtryck. Out of Exile tycker jag själv är Peak Chris Cornell, även om det är svårt att välja.

@GoranS smak är ibland väl extrem för mig (över min gräns som man säger) men jag ska lyssna senare i kväll. (y)
Hm, jag tror nog din smak egentligen är mer extrem än min om man avser gillande av extremt tung metal. Även om mina öron lite börjar vänja sig vid growlande så skulle jag inte direkt beskriva det som min smak.

Skulle jag jämföra detta verk med de som @Mr Bottecchia postade ovanför mitt inlägg så skulle jag absolut säga att de är mer i min smak.

Wtf, nu dyker snart @MrSthlm upp och gillar
Nix, det är svårsmält, helt klart, jag kan dock ibland vara jäkligt trög i mitt lyssnade, har väldigt svårt att döma en platta direkt. Jag kan ju gilla viss "brutal death metal" ibland (ger också lite gratiskraft under Zwift, praktiskt) men det här går nog in i någon annan udda genre, mera sludge aktigt, sången känns extra svårsmält. ?

Här kan du däremot få njuta av lite bra brutal death metal inspirerat av Egyptisk mystik. ?

Nix, det är svårsmält, helt klart, jag kan dock ibland vara jäkligt trög i mitt lyssnade, har väldigt svårt att döma en platta direkt. Jag kan ju gilla viss "brutal death metal" ibland (ger också lite gratiskraft under Zwift, praktiskt) men det här går nog in i någon annan udda genre, mera sludge aktigt, sången känns extra svårsmält. ?

Här kan du däremot få njuta av lite bra brutal death metal inspirerat av Egyptisk mystik. ?
I beskrivningen av bandet i videobeskrivningen står det:

Genre: Death/Sludge Metal (early); Technical Death Metal (later)

Om jag fattar rätt bildades bandet 2013 och den aktuella skivan är släppt 2019. Då borde de väl befinna sig någonstans mellan Death/Sludge och Tech Death, vilket i mina öron inte känns som en helt galen beskrivning.

Känns onekligen inte helt lättlyssnad.

Tillbaka
Topp