[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Jag hoppas att det är baktakt som får mig att associera denna video med förra, men jag känner ett sug efter lite Manu Chao.
Skön låt! Jag har i princip bara lyssnat till Manu Chaos kanske populäraste låt (Me Gustas Tu), som jag stötte på för många år sen, men har aldrig utforskat deras övriga musik närmare (är det en grupp eller en person?). Borde jag nog göra.

Såg det här klippet för några år sedan men hade glömt vad artisten hette, så jag fick leta långt i minnesbanken för att hitta på det igen. Det var lika bra idag som jag mindes det.

Kollar på det där klippet minst ett par gånger om året.
Såg även Beastie Boys på Roskilde -98, och även om jag överlag lyssnar på annan sorts musik så var det ändå en av de absolut bästa konserter jag sett. De var orimligt bra live.
Tyvärr aldrig sett dom live, lite lätt avis, jävlar vad dom kan lira!

Var också på Roskildefestivalen 98! Missade tyvärr Beastie Boys, såg Kraftwerk och Rammstein i alla fall. :)

Tyvärr aldrig sett dom live, lite lätt avis, jävlar vad dom kan lira!

Var också på Roskildefestivalen 98! Missade tyvärr Beastie Boys, såg Kraftwerk och Rammstein i alla fall. :)
Såg också Rammstein, men Kraftwerk missade jag nog. Minns att det var ett år med mycket bra artister. Såg bland annat Black Sabbath, Deftones och framför allt The Jesus And Mary Chain.

Såg också Rammstein, men Kraftwerk missade jag nog. Minns att det var ett år med mycket bra artister. Såg bland annat Black Sabbath, Deftones och framför allt The Jesus And Mary Chain.
De spelade på en liten scen, blev knökfullt. Det var lite "reboot" av Kraftwerk, lite skillnad mot dagens scenshow med projektorer, då hade de vanliga lysrörsarmaturer men olika färgade lysrör för olika låtar. :ROFLMAO:

Kollar på det där klippet minst ett par gånger om året.
Såg även Beastie Boys på Roskilde -98, och även om jag överlag lyssnar på annan sorts musik så var det ändå en av de absolut bästa konserter jag sett. De var orimligt bra live.
Om jag minns rätt så såg jag Beastie Boys på Isstadion. Oasis också.
Även Duran Duran 87 och 88.

Idag lyckades jag snubbla över en kombination av electronisk musik och nostalgi ? Edit: Det är Carpenter Bruts version av Maniac,videon. Den visar nog lite för mycket naket för Youtube!

Tillbaka
Topp