[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Algoritmen gör sitt jobb, det här är en ny bekantskap för mig men han har tydligen spelat i samma band som Warhaus som jag snubblade över igår. Lite åt samma håll fast ändå annorlunda.

Äh vad fan, vi kör en till. Som någon skriver i kommentarerna är det här första gången en DJ visar precis hur mycket han egentligen har att göra under ett framträdande. Galet bra version ändå.

Hade jag missat, tackar 👌🏻

Jag diggar hela plattan, något oväntat har Cantrell släppt det klart bästa han gjort sedan 90 talet (enligt mig....). Han är nog en av mina (många) musikaliska idoler. Önskar att han kunde gjort detta medan Layne Staley levde.

Senast ändrad:
Ja, jag behöver nog ge den en ny chans efter att han nu levererade denna dunderplatta.
Efter nya plattan drog Spotify igång Degradation Trip som väl är den Cantrell-plattan jag kan bäst utanför AiC. Och inte för att förringa Layne, men det var väl först när DT släpptes som jag fattade hur stor del av låtskrivandet i AiC som Cantrell stod för.

Här har man lyssnat på NOFX i 30 år och tills nyss missat vad som kanske är deras bästa platta, bara för att man tyckte omslaget var kass? Skäms på mig.

Här har man lyssnat på NOFX i 30 år och tills nyss missat vad som kanske är deras bästa platta, bara för att man tyckte omslaget var kass? Skäms på mig.

Den där är ju egentligen för ny för att den ska kunna vara bra, men jag kanske ska ge den en chans. Lyssnade en del på dem i ungdomen, främst då "White Trash, Two Heebs and a Bean".
Vill även minnas att de är ett av banden jag missade något år på Roskilde. Typ -95 kanske?

Den där är ju egentligen för ny för att den ska kunna vara bra,
Exakt så har jag med tänkt, men efter att ha fastnat i ett djupt kaninhål på reddit i samband med deras splittring så har jag förstått att det finns många livslånga fans som även gillar deras nyare plattor, vilket för mig är allt efter The War on Errorism (2003?).

Tillbaka
Topp