[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Hehe, jag har bisarrt bred musiksmak, du kan få njuta av detta mästerverk så länge. (y) Jag upplever att det är helt fel publik här på Happy för min hmmm "hårdare musikaliska sida" därför allt mindre tips av denna typ av musik. Folk är upptagna i rakningstråden, ok, kanske inte du. 🙂
Jag tycker inte man behöver bry sig så mkt om trådpublikens smak. Blir det en otryckt länk så blir det. Annars kan det ju hända att någon annan hittar något som är nytt för den personen och faller denna på läppen.

Jag tycker inte man behöver bry sig så mkt om trådpublikens smak. Blir det en otryckt länk så blir det. Annars kan det ju hända att någon annan hittar något som är nytt för den personen och faller denna på läppen.
Ja, jo, visst, du har rätt, men som sagt, jag har väldigt bred smak så det är noll problem, kul att tipsa om annat jag lyssnar på också. 🙂 Obskyr death och black metal är trots allt en ganska smal genre. LoL

Det där känns som ett riff jag skulle kunna och sitta och spela i flera timmar och driva folk i min närhet till vansinne.
Det är inte helt lätt att tajma takten/taktbytena, vilket nog påskyndar närhetens irritation avsevärt.

Edit: synkopering är nog lämpligare terminologi är takt

Senast ändrad:
Det är inte helt lätt att tajma takten/taktbytena, vilket nog påskyndar närhetens irritation avsevärt.

Edit: synkopering är nog lämpligare terminologi är takt
Jag är dålig på terminologi, men det är säkert rätt det du säger.
En annan pryl man kan spela tills kossorna kommer hem är basgången till Pink Floyd’s Money. Den är väl också lite speciell i takten?

Jag är dålig på terminologi, men det är säkert rätt det du säger.
En annan pryl man kan spela tills kossorna kommer hem är basgången till Pink Floyd’s Money. Den är väl också lite speciell i takten?
Jag måste erkänna stora brister i min PF-kunskap. Får kolla detta, jag har väl ändå nått åldern då den typ av kunskapsluckor inte längre kan anses vara acceptabla.

Ännu ett riff som man meditativt kan spela varianter på i evigheter är Junior Kimbrough’s ”Have mercy on me”, för min del i Black Keys’ tappning. Bluestolva i E.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp