Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Keyyo hade den som favorit.Den här har väl ingen missat?
Ej hört innan men det är ju svinbra. 8 rader som skulle kunna bli till en film på två timmar.Hörde den här låten för första gången för ca 25 år sedan och kommer på mig själv att tänka på den med jämna mellanrum. Kan vara en utav de absolut bästa texterna någonsin och Allan beskriver ett helt liv av relationer på bara några minuter. Tror att många som har ett par förhållanden i bagaget kan känna igen sig i frasen "du blev sur och jag blev likadan".
Personligen tycker jag nog att den här versen är den starkaste och mest målande.
"Halvpackad, skärtorsdag,
i en trevlig våning efter firmafesten.
Klädpoker, otrogen,
för att visa att man var en man.
Slagsmålet, tandborsten,
och en sovsäck på ett golv hos en jag kände.
Rättshjälpen, hemskillnad,
du fick grabben du för jag var man."
Länge sen nu men jag minns att jag lessnade på officiella kluringtabben och sen beslutade mig för att bara spela den på öppet E-ackord (plus lillfingret på lilla E-strängen, band 3, sen 2) och sen en liknande progression på öppet C-ackord med extra lillfinger på sträng B om jag minns rätt. Good enoughHar tränat på denna hela kvällen (gitarr). Nu behöver fingrarna vila. :)
Tar man sig en liten stund är det en helt ny värld som öppnar sig.Va i helvete