D
Deleted member 89134
Guest
[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hehe, personligen gillar jag även "The Halo Effect" versionen men jag har märkt att folk verkligen har olika åsikter gällande denna cover...Precis lyssnat på det här haveriet till cover
All respekt till Mikael Stanne och hans vänner men det där hade ni kunnat strunta i.
Fick rensa öronen med originalet med husguden Glenn efteråt.
Hehe, personligen gillar jag även "The Halo Effect" versionen men jag har märkt att folk verkligen har olika åsikter gällande denna cover...![]()
att göra covers av Danzig verkar vara risky business.
Kul att du gillar denna grupp, hela plattan är bra:Undrar hur detta skulle låta i oom-pah-version.
Sluta kivas barn, postar bästa låten av bägge. NjutHehe, personligen gillar jag även "The Halo Effect" versionen men jag har märkt att folk verkligen har olika åsikter gällande denna cover...![]()
att göra covers av Danzig verkar vara risky business.
Jag kör faktiskt rätt hårt på trådens titel, d.v.s. musik jag postar är sådant jag lyssnar på för stunden snarare än saker jag nödvändigtvis gillar. Sen postar jag förstås inte allt jag lyssnar på. Oftast finns en anledning till postandet men den behöver absolut inte vara att det är favoritmusik.Kul att du gillar denna grupp, hela plattan är bra:
"Die Urkatastrophe (which translates as something like “The Original Disaster”) focuses on the tragedies of the Great War"
(Om du nu inte postar låttips som du själv avskyr, alltid svårt att veta med dig?)![]()
![]()
Typiskt så jag också postar här när det dyker upp underliga låtar, Barbie girl med nåt barn osv....Jag kör faktiskt rätt hårt på trådens titel, d.v.s. musik jag postar är sådant jag lyssnar på för stunden snarare än saker jag nödvändigtvis gillar. Sen postar jag förstås inte allt jag lyssnar på. Oftast finns en anledning till postandet men den behöver absolut inte vara att det är favoritmusik.
Sen kanske jag är konstig men jag lyssnar på rätt mycket musik som jag inte gillar. Inte så att jag aktivt letar upp musik som jag vet att jag inte gillar och sätter mig och lyssnar på den utan mer att jag tycker det är kul att lyssna på musik som jag inte vet vad det är. Ibland hittar man guldkorn, ibland är det plågsamt och rätt ofta är det någonstans däremellan.
Har jag väl börjat lyssna på en låt lyssnar jag typiskt till dess slut. Är det flera låtar (album/konsertklipp) så brukar jag i alla fall lyssna på 2-3 låtar innan jag ger upp om jag inte direkt gillar det. I fall med musik som jag tycker är direkt plågsam musik kan jag dock erkänna att jag också kan stoppa rätt kvickt.
Vad gäller Kanoenfieber kommer jag ev. att låta konsertvideon gå till slut. Om inte andra halvan innehåller något i mina öron spektakulärt intressant lär jag dock inte aktivt fördjupa mig vidare i bandets repertoar.
Nej nej nej, det där är ju Misfits utan Glenn DanzigSluta kivas barn, postar bästa låten av bägge. Njut
Jag tycker mig ana en lätt ironisk ton.Typiskt så jag också postar här när det dyker upp underliga låtar, Barbie girl med nåt barn osv....
Helt utan ironi faktiskt.Jag tycker mig ana en lätt ironisk ton.
Du får väl klaga hos TS för valet av trådtitel. Dock verkar han inte varit inloggad på över fem år så hoppet om ändrande lär vara lågt. Alternativt får du väl skapa en ny tråd med titel i stil med "Låttips - OBS! Endast låtar du själv gillar". Tror dock att mina postningar i den tråden kommer att ligga stilmässigt längre från dina än de gör i denna tråd.
Jag tycker mig ana en lätt ironisk ton.
Du får väl klaga hos TS för valet av trådtitel. Dock verkar han inte varit inloggad på över fem år så hoppet om ändrande lär vara lågt. Alternativt får du väl skapa en ny tråd med titel i stil med "Låttips - OBS! Endast låtar du själv gillar". Tror dock att mina postningar i den tråden kommer att ligga stilmässigt längre från dina än de gör i denna tråd.
Typiskt så jag också postar här när det dyker upp underliga låtar, Barbie girl med nåt barn osv....
Mikkey Dee briljerar
vs den något tyngre studioversionen
Nja, har t.ex. postat ett antal låtar med Julian Lage och Matteo Mancuso, båda gitarrister som jag uppskattar och man får nog anstränga sig rätt duktigt för att klämma in dem i Barbie girl- eller brutal black/death metal-facket.Tror nog inte det ligger någon ironi i detta, du & @Manurhin2 verkar ha något gemensamt, Barbie girl eller brutal black/death metal verkar fånga er uppmärksamhet. Ni kanske helt enkelt blir triggade av musik ni känner tänjer på era gränser och sedan är det kul att dela med sig av dessa upptäckter för omvärlden?![]()
Själv tipsar jag nog i stort sett helt uteslutande om fantastisk högkvalitativ musik som jag gillar och lyssnar på. Sedan är det möjligt att jag har en väldigt bred smak men det må så vara (alltid roande att få en reaktion i form av gapande smiley från @Manurhin2).
För min del är detta ok, vi är alla olika.![]()
Jo, inom doom och dess subgenrer har jag set en del väldigt långa låtar inom. I BM var det dock lite nytt för mig.Det är inte speciellt ovanligt med få långa låtar inom BM. Dock är doom genren som bemästrat det, t ex Bell Witch som har en skiva med en låt som är över 80 minuter.
Kul, faktum är att jag har ännu bredare smak vad som kommit fram här men känner mig psykad av @Manurhin2 som alltid gapar när jag postar något utanför hans snäva ram.
Kul, faktum är att jag har ännu bredare smak vad som kommit fram här men känner mig psykad av @Manurhin2 som alltid gapar när jag postar något utanför hans snäva ram.
Inte att jag lyssnar på "hårdare" musik än black & death metal men åt andra hållet menar jag.