[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Dök på genren drone metal och den verkar lite speciell. Känns mer tröglyssnat än funeral doom metal. Får nog nöja mig med första låten på plattan idag.
Man behöver vara i rätt sinnestämning för att lyssna på den skivan. Troligtvis tar många hjälp av jazztobak för att hamna i den stämningen.

Det var på G (såklart) men tråkigt ändå. Precis vart på Total Metal utställningen och sett honom som tonåring, sätter saker i perspektiv. Vi sprang båda omkring med långt hår och skinnkläder i samma tid, låt vara olika delar av landet. Två år äldre än jag var han.

Då är du i samålder med mig. Hade det inte varit för hans eskapader på Slaughter of the Soul skivan, så hade jag missat så pass mycket bra musik...

Denna veckan blir det denna som uppladdning för fredagens konsert i Köpenhamn
1758038737330.webp

Man behöver vara i rätt sinnestämning för att lyssna på den skivan. Troligtvis tar många hjälp av jazztobak för att hamna i den stämningen.
Första två låtarna var tröglysssnade om man ska försöka hålla sig koncentrerad och inte bara ha det på som bakgrundsljud. Sista var väldigt tröglyssnad.

Sydkoreansk sludge/doom enligt beskrivningen. Känns som en stenkross som maler på. Rätt monotont. Tror den får spisas i måttliga bitar.

Tillbaka
Topp