[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Lite mjukismusik inför julen?

Jag har en tendens här att oftast posta black- och/eller death metal men jag har verkligen helt bisarrt bred smak egentligen. (y) På något sätt har jag missat denna sköna/suveräna Alice Cooper låt med Pink Floyd vibbar (alternativt att jag ej uppskattade den när jag var yngre). 🙂

Jag har en tendens här att oftast posta black- och/eller death metal men jag har verkligen helt bisarrt bred smak egentligen. (y) På något sätt har jag missat denna sköna/suveräna Alice Cooper låt med Pink Floyd vibbar (alternativt att jag ej uppskattade den när jag var yngre). 🙂
Jo, jag vet det då du nämnt bredden i din musiksmak här tidigare. Retades bara lite.

Jo, jag vet det då du nämnt bredden i din musiksmak här tidigare. Retades bara lite.
För smarttrainer (Zwiftande) då jag ofta har en tendens att hamna på tröskel är det absolut hårdare musik som gäller, fungerar helt överlägset bäst, gratis powerboost, typ... (y)

För löpning kör jag däremot enbart med lurar för långa/lugna pass och då blir det oftare lite softare eller åtminstone mera blandad musik.

Privat lyssnande, en salig röra/blandning. (y) 🙂

För smarttrainer (Zwiftande) då jag ofta har en tendens att hamna på tröskel är det absolut hårdare musik som gäller, fungerar helt överlägset bäst, gratis powerboost, typ... (y)

För löpning kör jag däremot enbart med lurar för långa/lugna pass och då blir det oftare lite softare eller åtminstone mera blandad musik.

Privat lyssnande, en salig röra/blandning. (y) 🙂
Människor är olika. Har på några löplopp där jag legat och försökt trycka på, vilket väl typ blir tröskel, passerat band som spelat och blivit ganska störd utav det. Något med att rytmen i musiken inte matchat med min kropp, ev. stegrytm.

Har även testat att köra med musik när jag kört tjugor inomhus på cykeln, men det gör inget positivt för mig.

Jag kan inget eller hört så mycket av Santana, men denna är ju riktigt skön tycker jag.

Lyssnat extremt lite på Santana själv men det finns nog en hel del godbitar att hämta. Carlos Santana är väl av många ansedd som en av de bästa elgitarrister som existerat trots att mycket låter lite retro i våra öron. 🙂

Edit: En googling gav: "In 2023, Rolling Stone named him the 11th greatest guitarist of all time."
1765791949701.webp

Tillbaka
Topp