nilskarlsson
Aktiv medlem
[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?
Haha, en del skulle kanske hävda att han ser lite sådan ut men mitt snubblande var helt digitaliserat.Snubblade? Är han uteliggare?![]()
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Haha, en del skulle kanske hävda att han ser lite sådan ut men mitt snubblande var helt digitaliserat.Snubblade? Är han uteliggare?![]()
Tack för tips, väldigt bra!Snubblade över denne ukrainske pianist för ett tag sedan och ska se honom i Göteborg den 31:a. Albumet Windmills är suveränt. Folkteatern skriver: "Den ukrainska mästerpianisten Lubomyr Melnyk har skapat en egen musikgenre som han kallar ”continuous music”, en slags transcendental musik som försätter lyssnaren i ett skarpt meditativt tillstånd. Melnyk sägs också vara världens snabbaste pianist och har enligt många skrivit den viktigaste musiken för piano. Tonerna skimrar och går in i varandra och vackra drones skapas.
Tro det eller ej men jag har faktiskt 12 st Bowie plattor på vinyl inklusive den ovan men nu kör vi en annan klassiker.
Bowie har ju haft så många olika stilar genom årens lopp så det varierar lite vilken/vilka jag föredrar men Scary Monsters är toppen, absolut. Jag gillar inte allt han gjort, ibland kan han vara lite hmmm "svår".Min favoritplatta med Bowie är nog Scary Monsters.
Men svårt är intressant...Tycker jag. Det kräver lite iofs, men se'n växer det.Bowie har ju haft så många olika stilar genom årens lopp så det varierar lite vilken/vilka jag föredrar men Scary Monsters är toppen, absolut. Jag gillar inte allt han gjort, ibland kan han vara lite hmmm "svår".
Nu var jag ju tvungen att sätta på den riktiga Blackstar.
Ganska likaNu var jag ju tvungen att sätta på den riktiga Blackstar.
AI?Apropå Bowie, vissa covers borde aldrig ha gjorts ...
Roffe Wikström! Alltid gillat honom, både som musiker och person. Och hjärtat på rätt ställe. Till vänster.Vill ha tyst. Lyssnar nästan aldrig på musik längre inte ens i bilen som förr. Men i kväll bad frugan om te i en plåttermos och kom att tänka på
Sannolikt. Gör det dock inte ett dugg bättre.
Och Hammarbyare är dessutom.Roffe Wikström! Alltid gillat honom, både som musiker och person. Och hjärtat på rätt ställe. Till vänster.![]()
Det enda felet med Roffe!Och Hammarbyare är dessutom.
Helt perfekt.
Brother!Tro det eller ej men jag har faktiskt 12 st Bowie plattor på vinyl inklusive den ovan men nu kör vi en annan klassiker.
Vafan. Det är i alla fall Nailbomb
Har varit subliminalt programmerad att lyssna på lite stök idag, ända sen jag såg en Anticimex-bil på lunchen, så jag var tvungen att lösa det här.Vafan. Det är i alla fall Nailbomb
Jag tänker på dem lite nu o då då det brukar stå en sådan bil på gatstumpen där jag bor.Har varit subliminalt programmerad att lyssna på lite stök idag, ända sen jag såg en Anticimex-bil på lunchen, så jag var tvungen att lösa det här.
Det här är nog en fungerande version
En både svängig och lärorik låt om transistorn och dess tidiga historia.
/J
Fan. Jag var ju där. Nog enda gången jag sett RoffeVill ha tyst. Lyssnar nästan aldrig på musik längre inte ens i bilen som förr. Men i kväll bad frugan om te i en plåttermos och kom att tänka på