[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Enkelspårighet går fint ihop med ovilja både att vidga sina vyer och att ha ett nyanserat sätt att se på världen.
Det ena utesluter väl inte det andra. Jag har upptäckt mycket bra musik i denna tråd, genom andras inlägg. Min egen musiksmak täcker allt från klassiskt, synth, pop, rock till industri etc. Men, att allt jag postar är bara så'nt som jag själv tycker om, vad skulle vara enkelspårigt i det? Det var bland det dummaste jag hört.

Det ena utesluter väl inte det andra. Jag har upptäckt mycket bra musik i denna tråd, genom andras inlägg. Min egen musiksmak täcker allt från klassiskt, synth, pop, rock till industri etc. Men, att allt jag postar är bara så'nt som jag själv tycker om, vad skulle vara enkelspårigt i det? Det var bland det dummaste jag hört.
För det första var det jag skrev ett tillbaka-tramsande på @Dan C:s AIK-influerade tramssvar på mitt inlägg. D.v.s. det handlade inte ens om musik.

För det andra, var har jag påstått att det skulle vara enkelspårigt att bara posta sådant som du själv gillar? Citera gärna för det är inget jag menar och i så fall har jag uttryckt mig otydligt.

För det tredje, rent faktamässigt anser jag fortfarande att om man är en person som vare sig vill vidga sina vyer eller eller se världen på ett nyanserat sätt så har man sannolikt goda möjligheter att förena det med en enkelspårighet. Jag förstår ärligt talat inte vad det är som gör att du känner dig träffad.

Känns dock konstigt att posta grejer här som man inte gillar.
Men, vi är ju olika!
Gilla är i min värld inte ett binärt begrepp. Det kan finnas någon del i det hela som jag gillar/tycker är intressant medan jag tycker andra delar är mindre tilltalande/intressanta. Jag postar sällan något jag finner totalt ointressant och poänglöst.

Om man stör sig väldigt mycket på att folk postar musik som inte tillhör deras favoriter är det väl bättre att skapa en tråd "[OT] Din favoritmusik" eller något dylikt istället för att gnälla på folk som postar musik som uppfyller kravet i trådens titel.

Gilla är i min värld inte ett binärt begrepp. Det kan finnas någon del i det hela som jag gillar/tycker är intressant medan jag tycker andra delar är mindre tilltalande/intressanta. Jag postar sällan något jag finner totalt ointressant och poänglöst.

Om man stör sig väldigt mycket på att folk postar musik som inte tillhör deras favoriter är det väl bättre att skapa en tråd "[OT] Din favoritmusik" eller något dylikt istället för att gnälla på folk som postar musik som uppfyller kravet i trådens titel.
ta't lite lungt nu @GoranS !
Jag stör mig inte alls, eller gnäller, bara funderar! :giggle:

Oerhört bra platta, rakt igenom. Såg dem på Munchenbryggeriet på min födelsedag år 2000. I sin recension på plattan skrev Lokko nånting i stil med att "2000-talet är här och Primal Scream har tonsatt det". Fina grejer!
Primal Scream på Hultsfred 2000 är den bästa konsert jag varit på.
Det var så bra att jag ryser fortfarande...

Men du gillar det du postar här antar jag? :geek:
Ja, jag tror nog jag gillar det jag postar här med möjligt undantag från något enstaka inlägg eller två, jag är ju rätt bra på OT inlägg i största allmänhet. (y)

Är generellt bred, öppen samt nyfiken i min smak, rör mig mellan olika genrer, fördomsfri, man skulle kunna kalla mig ett föredöme. 🙂 Däremot så tar jag inget direkt moraliskt ansvar för de ibland mycket suspekta grupper/låtar jag tipsar om eller lyssnar på 🙃 jag avsäger mig det, textanalyser och sådant pysslar jag mycket sällan med.

Fast OT vad gäller postad musik i denna tråd är ju sådan man inte lyssnar på när man postar den, oavsett om man anser att musiken är det största underverket i världshistorien eller den mest stinkande usla skitsekvens av ljud som någonsin producerats.

Fast OT vad gäller postad musik i denna tråd är ju sådan man inte lyssnar på när man postar den, oavsett om man anser att musiken är det största underverket i världshistorien eller den mest stinkande usla skitsekvens av ljud som någonsin producerats.
Nu syftar jag iofs på äkta OT, när man går helt utanför ämnet, jag är rätt bra på det. 🙃

Du tipsar ju tex om div låtar oavsett om du egentligen gillar dem eller ej men jag det klassar åtminstone inte jag som OT, det är ju ändå låttips. Det är ju rätt roligt också, man analyserar omedvetet dina inlägg och tänker för en själv "Hmmm, undrar om Göran verkligen gillar detta? :unsure:" (ibland svårt att veta). 🙂

Senast ändrad:
Tror bestämt jag har denna på first press vinyl, du kan få köpa den för 10 000 SEK, lyssnar inte på den så ofta. Jag räddade vid ett tillfälle en liten Frank Zappa samling från att kastas i ett soprum på Södermalm. (y) Just Zappa är det dock högst osäkert jag någonsin kommer vänja mig med fullt ut men spridda försök sker, det finns låtar jag gillar. 🙂

Nu syftar jag iofs på äkta OT, när man går helt utanför ämnet, jag är rätt bra på det. 🙃

Du tipsar ju tex om div låtar oavsett om du egentligen gillar dem eller ej men jag det klassar åtminstone inte jag som OT, det är ju ändå låttips. Det är ju rätt roligt också, man försöker analyserar omedvetet dina inlägg och tänker för en själv "Hmmm, undrar om Göran verkligen gillar detta? :unsure:" (ibland svårt att veta). 🙂
Du får väl skapa en ny tråd "[OT] Vad lyssnar Göran på för musik just nu och gillar han den egentligen?" och hoppas att jag kommer att posta lite OnT-inlägg. 😉

Som sagt, jag ser inte gillar som något binärt för en låt. Det kan finnas saker jag gillar och annat som jag inte gillar. Dessutom tycker jag inte gillar är något binärt i sig - var drar jag t.ex. gränsen för om jag gillar ett gitarrsolo eller inte?

Skulle nog säga att det totalt sett i en klar majoritet av det jag postar finns i alla fall någon del som jag gillar i någon utsträckning. Sen händer det att jag postar något som jag tycker är roligt för att jag inte hittar någonting jag uppskattar i det utan det bara är allmänt irriterande.

Tillbaka
Topp