Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Musik är nog ett av de få områden där viss enkelspårighet tyder på god smak.Enkelspårighet går fint ihop med ovilja både att vidga sina vyer och att ha ett nyanserat sätt att se på världen.
Inte helt glasklart hur enkelspårighet ska tolkas där men jag har en känsla av att vi skulle kunna ägna tjugo inlägg åt att komma fram till att vi har olika åsikt i frågan.Musik är nog ett av de få områden där viss enkelspårighet tyder på god smak.
Det ena utesluter väl inte det andra. Jag har upptäckt mycket bra musik i denna tråd, genom andras inlägg. Min egen musiksmak täcker allt från klassiskt, synth, pop, rock till industri etc. Men, att allt jag postar är bara så'nt som jag själv tycker om, vad skulle vara enkelspårigt i det? Det var bland det dummaste jag hört.Enkelspårighet går fint ihop med ovilja både att vidga sina vyer och att ha ett nyanserat sätt att se på världen.
För det första var det jag skrev ett tillbaka-tramsande på @Dan C:s AIK-influerade tramssvar på mitt inlägg. D.v.s. det handlade inte ens om musik.Det ena utesluter väl inte det andra. Jag har upptäckt mycket bra musik i denna tråd, genom andras inlägg. Min egen musiksmak täcker allt från klassiskt, synth, pop, rock till industri etc. Men, att allt jag postar är bara så'nt som jag själv tycker om, vad skulle vara enkelspårigt i det? Det var bland det dummaste jag hört.
Men det man postar här gillar man väl redan?
Gilla är i min värld inte ett binärt begrepp. Det kan finnas någon del i det hela som jag gillar/tycker är intressant medan jag tycker andra delar är mindre tilltalande/intressanta. Jag postar sällan något jag finner totalt ointressant och poänglöst.Känns dock konstigt att posta grejer här som man inte gillar.
Men, vi är ju olika!
Fast för mig är den en Beth Orton-låt
ta't lite lungt nu @GoranS !Gilla är i min värld inte ett binärt begrepp. Det kan finnas någon del i det hela som jag gillar/tycker är intressant medan jag tycker andra delar är mindre tilltalande/intressanta. Jag postar sällan något jag finner totalt ointressant och poänglöst.
Om man stör sig väldigt mycket på att folk postar musik som inte tillhör deras favoriter är det väl bättre att skapa en tråd "[OT] Din favoritmusik" eller något dylikt istället för att gnälla på folk som postar musik som uppfyller kravet i trådens titel.
Japp, det är ju helt klart Beth som "gör" låten till vad den är.Fast för mig är den en Beth Orton-låt![]()
Men så väl tajmat att få mig att lyssna på Beth Orton-låt.Fast för mig är den en Beth Orton-låt![]()
Oerhört bra platta, rakt igenom. Såg dem på Munchenbryggeriet på min födelsedag år 2000. I sin recension på plattan skrev Lokko nånting i stil med att "2000-talet är här och Primal Scream har tonsatt det". Fina grejer!
Primal Scream på Hultsfred 2000 är den bästa konsert jag varit på.Oerhört bra platta, rakt igenom. Såg dem på Munchenbryggeriet på min födelsedag år 2000. I sin recension på plattan skrev Lokko nånting i stil med att "2000-talet är här och Primal Scream har tonsatt det". Fina grejer!
Jag ryser bara jag hör det. På Munchenbryggeriet körde dom som extranummer Thunders Born To Lose i en totalt out of this world tappning. Fett med fetbra.Primal Scream på Hultsfred 2000 är den bästa konsert jag varit på.
Det var så bra att jag ryser fortfarande...
Jag är tämligen lugn. Skulle bara kännas lite trist om denna tråd får sin AIK-motsvarighet, d.v.s. något som det närmast rituellt måste invändas mot.
Men du gillar det du postar här antar jag?Ok, jag ska sluta spamma tråden
Bra pojken, har du börjat gilla melodi?Ok, jag ska sluta spamma tråden
Ja, jag tror nog jag gillar det jag postar här med möjligt undantag från något enstaka inlägg eller två, jag är ju rätt bra på OT inlägg i största allmänhet.Men du gillar det du postar här antar jag?![]()
Nu syftar jag iofs på äkta OT, när man går helt utanför ämnet, jag är rätt bra på det.Fast OT vad gäller postad musik i denna tråd är ju sådan man inte lyssnar på när man postar den, oavsett om man anser att musiken är det största underverket i världshistorien eller den mest stinkande usla skitsekvens av ljud som någonsin producerats.
Tror bestämt jag har denna på first press vinyl, du kan få köpa den för 10 000 SEK, lyssnar inte på den så ofta. Jag räddade vid ett tillfälle en liten Frank Zappa samling från att kastas i ett soprum på Södermalm.
Du får väl skapa en ny tråd "[OT] Vad lyssnar Göran på för musik just nu och gillar han den egentligen?" och hoppas att jag kommer att posta lite OnT-inlägg.Nu syftar jag iofs på äkta OT, när man går helt utanför ämnet, jag är rätt bra på det.
Du tipsar ju tex om div låtar oavsett om du egentligen gillar dem eller ej men jag det klassar åtminstone inte jag som OT, det är ju ändå låttips. Det är ju rätt roligt också, man försöker analyserar omedvetet dina inlägg och tänker för en själv "Hmmm, undrar om Göran verkligen gillar detta?" (ibland svårt att veta).
![]()