[OT] Varje höst väcks mitt habegär...

Tjena!

Jag beställde ett ifrån Etsy, fast ett svart. Tog fyra dagar att få hem.
Men det är väl antagligen tillverkat på precis samma ställe. Tror jag han använda det två gånger innan jag sålde det med en klocka.

Tjena!

Jag beställde ett ifrån Etsy, fast ett svart. Tog fyra dagar att få hem.
Men det är väl antagligen tillverkat på precis samma ställe. Tror jag han använda det två gånger innan jag sålde det med en klocka.
Svart fanns inom EU på Amazon. Men jag kan ju inte ha svart till en SKX009..

Rensade ur garderoben här hemma och hittade den här skönheten. Har ingen aning om var den kommer ifrån och kan inte minnas att jag ens sett den förut.

IMG_1691.jpeg

Gillar patinan så det är lite synd att den är alldeles för liten för en normal handled.

Sådär. Länken är precis så rasslig som jag minns den, å andra sidan gör det den väldigt följsam vilket innebär att man kan ha den rätt tajt och således få den tunga klockan att sitta helt ok, trots den klena länken. Saknad lume-markör för klockslag 12 är beställd. This beater’s a keeper.
IMG_4141.jpeg

Tack för bra tips! Är en sucker för underskattade prylar och sleepers. Den här klockan är perfekt för mig och min livssituation. Ingen skjortkrage idag - bara fleecejacka (och såklart skyddskläder, -hjälm, -stövlar etc).

Edit: inser hur enorm den ser ut på bilden - blev inte toppen med perspektiven i mobilkameran. Var orolig att den skulle vara för stor innan jag beställde men sitter klockrent i praktiken. Borde såklart ha städat upp den lite, fixat datumet etc men nu blev det inte så ;)

Bilagor

• IMG_0913.jpeg
    IMG_0913.jpeg
    562.3 KB · Besök: 121
Plötsligt händer det! Efter nästan två veckor av radiotystnad så kom meddelande att tullen släppt brevet!

IMG_20240321_141654010-01.jpeg

Trodde det skulle vara enklare att bestämma sig för vilken bezel insert jag skulle välja när jag såg dom i verkligheten men det var inte et dugg enklare! Gillar den med blått då den passar färgerna i övrigt men som lume-junkie fick det bli den svarta med självlysande markeringar. =)

Värsta är att nu blev man sugen på en chapter ring med självlysande markeringar! Kan det bli för mycket av det goda? More is more? ;)

Testade innan jag kunde bestämma mig.

IMG_20240321_141928270_HDR-01.jpeg

Blir nog till att beställa en ny bezel om jag ska använda den blåa nån gång.

Efter en del pyssel med rengöring så satt den svarta på plats! Man fick med dubbelhäftande tejp, lite fippligt att få till det bra! Klart nöjd fast den ser lite "tråkig" ut i dagsljus.

IMG_20240321_152434355_HDR-01.jpeg

IMG_20240321_152555343_HDR-01.jpeg

Utomhus:

IMG_20240321_152817845-01.jpeg

Halvtaffliga "lume shots"

IMG_20240321_162841529_HDR-01.jpeg
IMG_20240321_162903936_HDR-01.jpeg

Gillar att det är samma nyans på det självlysande på både ringen och visarna.

P.S.

Verkar inte vara någon tull från Singapore, om det inte dyker upp något brev från tullen senare förstås...

Plötsligt händer det! Efter nästan två veckor av radiotystnad så kom meddelande att tullen släppt brevet!

Visa bilaga 687658

Trodde det skulle vara enklare att bestämma sig för vilken bezel insert jag skulle välja när jag såg dom i verkligheten men det var inte et dugg enklare! Gillar den med blått då den passar färgerna i övrigt men som lume-junkie fick det bli den svarta med självlysande markeringar. =)

Värsta är att nu blev man sugen på en chapter ring med självlysande markeringar! Kan det bli för mycket av det goda? More is more? ;)

Testade innan jag kunde bestämma mig.

Visa bilaga 687659
Blir nog till att beställa en ny bezel om jag ska använda den blåa nån gång.

Efter en del pyssel med rengöring så satt den svarta på plats! Man fick med dubbelhäftande tejp, lite fippligt att få till det bra! Klart nöjd fast den ser lite "tråkig" ut i dagsljus.

Visa bilaga 687660

Visa bilaga 687661

Utomhus:

Visa bilaga 687662

Halvtaffliga "lume shots"

Visa bilaga 687663Visa bilaga 687664
Gillar att det är samma nyans på det självlysande på både ringen och visarna.

P.S.

Verkar inte vara någon tull från Singapore, om det inte dyker upp något brev från tullen senare förstås...
Ja, blev riktigt bra med den svarta! Jag skulle behöva beställa en sån klickboll till min Seiko, kanske blir till att göra det från Singapore då..

Tack! Känns nästan som man har en ny klocka igen. :)

Klickboll?
Ja, jag vettefan om det är facktermen, men på en del Seiko sköts klicket när man vrider på vridringen av en liten fjäderbelastad kula. Är man så oförsiktig när man tar bort vridringen kan den kulan försvinna har jag fått lära mig den hårda vägen...

Ja, jag vettefan om det är facktermen, men på en del Seiko sköts klicket när man vrider på vridringen av en liten fjäderbelastad kula. Är man så oförsiktig när man tar bort vridringen kan den kulan försvinna har jag fått lära mig den hårda vägen...

Tjena!

Jag har en sån kula och tillhörande fjäder. Nånstans på min vind.
Inte med mening.
Så min vridning snurrar som den vill.
?

Reflekterade inte ens över att det var höst, men helt plötsligt fann jag mig bildgooglandes klockor för det vilda!

Har senaste tiden införskaffat en gammal köksklocka och en väckarklocka från 60- och 70-talen med härliga färger (och högt tickande....), så nu får jag en massa förslag om Junghans-klockor på Tradera. Såg då ett armbandsur från dem som heter Navy. Någon som vågar uttala sig om det är något att ha? Letar lite sporadiskt efter batteridrivet vardagsarmbandsur (använder klocka precis så sällan att automaturet alltid måste ställas om...), och tyckte nedanstående klocka hade något speciellt. Kanske mest för att den känns som en udda fågel, och för att den är slimmad men ändå lite biffig på något sätt. Är alldeles för grön på klockor för att analysera varför jag tycker saker.😛

Är den bra? Vad ska den kosta? Hit me!

IMG_8125.jpeg

En snygg quartz klocka är ändå bara en quartz klocka men köp den om du vill ha den! Värdet på de där ligger väl runt 300 €?

Hittade denna i en låda. Fick den av mamma när jag fyllde 16 tror jag

2024-10-1010.08.295648402856290431953.jpg

Reflekterade inte ens över att det var höst, men helt plötsligt fann jag mig bildgooglandes klockor för det vilda!

Har senaste tiden införskaffat en gammal köksklocka och en väckarklocka från 60- och 70-talen med härliga färger (och högt tickande....), så nu får jag en massa förslag om Junghans-klockor på Tradera. Såg då ett armbandsur från dem som heter Navy. Någon som vågar uttala sig om det är något att ha? Letar lite sporadiskt efter batteridrivet vardagsarmbandsur (använder klocka precis så sällan att automaturet alltid måste ställas om...), och tyckte nedanstående klocka hade något speciellt. Kanske mest för att den känns som en udda fågel, och för att den är slimmad men ändå lite biffig på något sätt. Är alldeles för grön på klockor för att analysera varför jag tycker saker.😛

Visa bilaga 731569
Fin passande höst-lövs-färg.

Visa bilaga 731569
Jag brukar ju snacka om varför mina val är bäst här på Happyride så jag kör igen.

Fick en komplimang på Clas Ohlson av en uppenbart intresserad kille i veckan för min casio duro. Kul med tanke på att klockan kostar en tusing.
Tack för bra tips! Är en sucker för underskattade prylar och sleepers. Den här klockan är perfekt för mig och min livssituation. Ingen skjortkrage idag - bara fleecejacka (och såklart skyddskläder, -hjälm, -stövlar etc).

Edit: inser hur enorm den ser ut på bilden - blev inte toppen med perspektiven i mobilkameran. Var orolig att den skulle vara för stor innan jag beställde men sitter klockrent i praktiken. Borde såklart ha städat upp den lite, fixat datumet etc men nu blev det inte så ;)

Den är bara bäst, har haft min så länge nu och den är mer precis än ett COSC-ur ❤️
Ska pressa i ett safirglas då min haft närkontakt med något under en rökdykning.

Sist jag slog till på en finklocka var drygt 10 år sedan, och efter det har väl inget direkt sug infunnit sig. Men så fick jag syn på Tudors Coke-GMT 58 och nu har ett visst habegär uppstått.

IMG_7205.jpeg

IMG_7206.jpeg

Jag BORDE ju inte gilla låtsas-patinan på ring och urtavla. Men ändå går just den rakt in i hjärtat.

Sist jag slog till på en finklocka var drygt 10 år sedan, och efter det har väl inget direkt sug infunnit sig. Men så fick jag syn på Tudors Coke-GMT 58 och nu har ett visst habegär uppstått.

Visa bilaga 734896

Visa bilaga 734897

Jag BORDE ju inte gilla låtsas-patinan på ring och urtavla. Men ändå går just den rakt in i hjärtat.

Tjena!

Enligt mig en oerhört prisvärd klocka. KBK!

Tillbaka
Topp