Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Svart fanns inom EU på Amazon. Men jag kan ju inte ha svart till en SKX009..Tjena!
Jag beställde ett ifrån Etsy, fast ett svart. Tog fyra dagar att få hem.
Men det är väl antagligen tillverkat på precis samma ställe. Tror jag han använda det två gånger innan jag sålde det med en klocka.
Svart fanns inom EU på Amazon. Men jag kan ju inte ha svart till en SKX009..
Inget annat att komma med än aningen mindre plast i haven och så kommer jag ihåg namnet på jycken.
Visa bilaga 665875
Bevarad för eftervärlden:https://isp.page/news/sv/allurens-tidlosa-tidtagare-seiko-5-day-date-automatic/ Det här dök upp i mitt nyhetsflöde idag. Ett exempel för AIs fantastiska förmågor i så väl bild som text... ?
Nu inväntar vi en byggtråd!Nu är det bara att vänta ~4veckor...
Väldigt vag information om tull från Singapore, verkar som alla tullar ska tas bort till nov. 2024.
Beloppet verkar dock lågt nog för att slippa tull men...
Visa bilaga 682285
Ska komma ihåg att ta en "före"-bild denna gång. :)Nu inväntar vi en byggtråd!
Brevet kom till Sverige den 8:de, sedan dess radiotystnad då den "stoppats" av tullen då den importbehandlas. Verkar vara ett stort svart hål där ingen information har möjlighet att läcka ut... ;)Nu inväntar vi en byggtråd!
Så ska det se ut! Men hur har du lyckats, har du ett tufft jobb eller nåt?Sådär ja, tog bara nästan två veckor innan tullen processat klart brevet.
Nu är det bara vänta på att PN levererar! ?
Ska bli bra att byta aluminium mot keramik! Men ska behålla de slitna delarna...
Visa bilaga 687274
Hehee, jobbar vi skrivbord, men klockan sitter på armen i princip alltid, meka cykel/bil, trädgårdsarbete, snickring, mm. , mm, ...Så ska det se ut! Men hur har du lyckats, har du ett tufft jobb eller nåt?
Ruskar du tupp i ett stenbrott? ?Sådär ja, tog bara nästan två veckor innan tullen processat klart brevet.
Nu är det bara vänta på att PN levererar! ?
Ska bli bra att byta aluminium mot keramik! Men ska behålla de slitna delarna...
Visa bilaga 687274
Ja, blev riktigt bra med den svarta! Jag skulle behöva beställa en sån klickboll till min Seiko, kanske blir till att göra det från Singapore då..Plötsligt händer det! Efter nästan två veckor av radiotystnad så kom meddelande att tullen släppt brevet!
Visa bilaga 687658
Trodde det skulle vara enklare att bestämma sig för vilken bezel insert jag skulle välja när jag såg dom i verkligheten men det var inte et dugg enklare! Gillar den med blått då den passar färgerna i övrigt men som lume-junkie fick det bli den svarta med självlysande markeringar. =)
Värsta är att nu blev man sugen på en chapter ring med självlysande markeringar! Kan det bli för mycket av det goda? More is more? ;)
Testade innan jag kunde bestämma mig.
Visa bilaga 687659
Blir nog till att beställa en ny bezel om jag ska använda den blåa nån gång.
Efter en del pyssel med rengöring så satt den svarta på plats! Man fick med dubbelhäftande tejp, lite fippligt att få till det bra! Klart nöjd fast den ser lite "tråkig" ut i dagsljus.
Visa bilaga 687660
Visa bilaga 687661
Utomhus:
Visa bilaga 687662
Halvtaffliga "lume shots"
Visa bilaga 687663Visa bilaga 687664
Gillar att det är samma nyans på det självlysande på både ringen och visarna.
P.S.
Verkar inte vara någon tull från Singapore, om det inte dyker upp något brev från tullen senare förstås...
Tack! Känns nästan som man har en ny klocka igen. :)Ja, blev riktigt bra med den svarta! Jag skulle behöva beställa en sån klickboll till min Seiko, kanske blir till att göra det från Singapore då..
Ja, jag vettefan om det är facktermen, men på en del Seiko sköts klicket när man vrider på vridringen av en liten fjäderbelastad kula. Är man så oförsiktig när man tar bort vridringen kan den kulan försvinna har jag fått lära mig den hårda vägen...Tack! Känns nästan som man har en ny klocka igen. :)
Klickboll?
Ja, jag vettefan om det är facktermen, men på en del Seiko sköts klicket när man vrider på vridringen av en liten fjäderbelastad kula. Är man så oförsiktig när man tar bort vridringen kan den kulan försvinna har jag fått lära mig den hårda vägen...
Min kula finns eventuellt på gräsmattan bakom huset. Där gör den inte så mycket nytta tyvärr, så har också frigång på vridringen...Tjena!
Jag har en sån kula och tillhörande fjäder. Nånstans på min vind.
Inte med mening.
Så min vridning snurrar som den vill.
?
Ah, bara haft varianter med metallbleck med två flärpar.Min kula finns eventuellt på gräsmattan bakom huset. Där gör den inte så mycket nytta tyvärr, så har också frigång på vridringen...
Bättre en fågel i handen etc.Min kula finns eventuellt på gräsmattan bakom huset. Där gör den inte så mycket nytta tyvärr, så har också frigång på vridringen...
Ah, bara haft varianter med metallbleck med två flärpar.
Definitivt =)!Tjena!
Dom är lite lättare att hitta än en kula på 1mm
Fin passande höst-lövs-färg.Reflekterade inte ens över att det var höst, men helt plötsligt fann jag mig bildgooglandes klockor för det vilda!
Har senaste tiden införskaffat en gammal köksklocka och en väckarklocka från 60- och 70-talen med härliga färger (och högt tickande....), så nu får jag en massa förslag om Junghans-klockor på Tradera. Såg då ett armbandsur från dem som heter Navy. Någon som vågar uttala sig om det är något att ha? Letar lite sporadiskt efter batteridrivet vardagsarmbandsur (använder klocka precis så sällan att automaturet alltid måste ställas om...), och tyckte nedanstående klocka hade något speciellt. Kanske mest för att den känns som en udda fågel, och för att den är slimmad men ändå lite biffig på något sätt. Är alldeles för grön på klockor för att analysera varför jag tycker saker.
Är den bra? Vad ska den kosta? Hit me!
Visa bilaga 731569
Jag brukar ju snacka om varför mina val är bäst här på Happyride så jag kör igen.Reflekterade inte ens över att det var höst, men helt plötsligt fann jag mig bildgooglandes klockor för det vilda!
Har senaste tiden införskaffat en gammal köksklocka och en väckarklocka från 60- och 70-talen med härliga färger (och högt tickande....), så nu får jag en massa förslag om Junghans-klockor på Tradera. Såg då ett armbandsur från dem som heter Navy. Någon som vågar uttala sig om det är något att ha? Letar lite sporadiskt efter batteridrivet vardagsarmbandsur (använder klocka precis så sällan att automaturet alltid måste ställas om...), och tyckte nedanstående klocka hade något speciellt. Kanske mest för att den känns som en udda fågel, och för att den är slimmad men ändå lite biffig på något sätt. Är alldeles för grön på klockor för att analysera varför jag tycker saker.
Är den bra? Vad ska den kosta? Hit me!
Visa bilaga 731569
Tack för bra tips! Är en sucker för underskattade prylar och sleepers. Den här klockan är perfekt för mig och min livssituation. Ingen skjortkrage idag - bara fleecejacka (och såklart skyddskläder, -hjälm, -stövlar etc).
Edit: inser hur enorm den ser ut på bilden - blev inte toppen med perspektiven i mobilkameran. Var orolig att den skulle vara för stor innan jag beställde men sitter klockrent i praktiken. Borde såklart ha städat upp den lite, fixat datumet etc men nu blev det inte så ;)
Den är bara bäst, har haft min så länge nu och den är mer precis än ett COSC-urTack för bra tips! Är en sucker för underskattade prylar och sleepers. Den här klockan är perfekt för mig och min livssituation. Ingen skjortkrage idag - bara fleecejacka (och såklart skyddskläder, -hjälm, -stövlar etc).
Edit: inser hur enorm den ser ut på bilden - blev inte toppen med perspektiven i mobilkameran. Var orolig att den skulle vara för stor innan jag beställde men sitter klockrent i praktiken. Borde såklart ha städat upp den lite, fixat datumet etc men nu blev det inte så ;)
Sist jag slog till på en finklocka var drygt 10 år sedan, och efter det har väl inget direkt sug infunnit sig. Men så fick jag syn på Tudors Coke-GMT 58 och nu har ett visst habegär uppstått.
Visa bilaga 734896
Visa bilaga 734897
Jag BORDE ju inte gilla låtsas-patinan på ring och urtavla. Men ändå går just den rakt in i hjärtat.
Ett märkligt men kul hopkok av GMT Master och AP Royal Oak