D
Deleted member 43681
Guest
[OT] Veganer
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag vill inte domdera över vad folk äter, men att man tar sin tid, sätter sig in i vad effekten av de beslut man tar faktiskt ger för konsekvenser istället för att vara så himla egocentriska hela tiden och sluta blunda för verkligheten för det är bekvämt.
Gjorde detta för ett tag sen. 8 av 10! Hade jag haft alla ingredienser hade det minst hoppat upp ett pinnhål. Väl värt att prova!Testa bolognesen jag länkade. Det blev helt ok i mustighetsgrad. Kött har ju som sagt väldigt mycket umami, man får därför ersätta med andra umami-rika livsmedel och se till att man maximerar maillard-reaktionen på ingånde grejer.
Har lagat en gryta med rotsaker, svamp etc i samma stil som en boeuf bourguignon, då låter jag de första grönsakerna koka sönder (som i en vanlig boef) under tid, sen steker/grillar man mer grönsaker/rotfrukter/svamp som får koka med på slutet. Det blir bra. Inte som en riktig boef, men bra.