Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du får stryka en av dem, båda är svårt samtidigt. Men, skaplig och skapligt billig kan gå samtidigt. Baratzas virtuoso skulle jag kunna tänka mig är en bra kandidat, men nu pratar vi ändå runt 3K det kanske inte är billigt?…för espresso ska man ha? Billig och bra ska den vara.
Näe, man ska mala kaffe, inte krossa/mosa eller hacka.Mortel i Marmor.
Rancilio Rocky rullar fortfarande.…för espresso ska man ha? Billig och bra ska den vara.
Nej absolut inte. Det är endast bekvämlighet. Ja absolut var det lugnande med vevandet. Tyckte det var lite segt på vardagsmorgnar bara. En riktig kaffenörd skrev i ett forum att resultatet blir ännu bättre med en manuell pga kaffet inte värms upp på samma sätt. Min kvarn började gänga upp sig så malningsgraden ändrades.Måste den var elektrisk?
Jag har en handkvarn från Hario som ger en eller två fina Zen-moment på dagen. Den här är bra:
WSCG-2 har väl rekommenderats länge som en prisvärd kvarn, men till espresso duger den inte enligt de som förstår sig på sånt. Jag använder en sådan sedan länge till presskanna.Har en Wilfa CG110 som jag gillar, tror jag gav 399 för den. Den maler inte med knivar som dom andra billigare modellerna oftast gör. Dock är den högljudd som satan. Finns även en modell som är lite dyrare (699) WSCG-2 som även den verkar bra, dock har jag inte testat.
WSCG-2 har väl rekommenderats länge som en prisvärd kvarn, men till espresso duger den inte enligt de som förstår sig på sånt. Jag använder en sådan sedan länge till presskanna.
Det man kan klaga på är att hållbarheten är så där och konstruktionen lite pillig så svårt att rengöra bra. Min förra höll några år, endast använd på helger. Min nuvarande har nog hållit i fem år nu.