[ot] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

moros

Aktiv medlem
Blev en solig men kort och kall runda för att rensa huvudet efter en väldigt märklig vecka. En GT till matlagningen och kall tysk industrilager till själva ätandet. Lagom kall för en lager, dock inte lika kall som cykelrundan, kylen säger 6 grader, Garmin sa medeltemp 5
20200320_195136.jpg

Senast ändrad:

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Blev med facit i hand fel ordning. Den sista skulle vart först, men trots sur gom var den helt ok. (Kvällen övergick sen i rött italienskt vardagsvin till för- och huvudrätt och sen en skvätt Sauternes till några chokladpraliner. Har umgåtts rejält med vinet efter maten i avslappnad hemmaanda, men så fort det franska söta är nere får det bli lite finrom ur kupa. Det är gott att leva, trots allt...) Skål!
34C2C330-65C1-4C21-83D4-C2F73B71D5A3.jpeg

moros

Aktiv medlem
Denna har ju varit med ett par gånger så den landade i korgen idag. Riktigt bra. Fortfarande inget vettigt glas, respekt för sporten och allt det där....
20200320_213303.jpg

TBone

Aktiv medlem
Vill gärna passa på att såhär i coronatider uppmana alla som har möjlighet att låta den lagom kalla ölen bli en från ett mikrobryggeri. De stora drakarna kommer att överleva, men det finns risk att många mikrobryggerier tvingas ge upp. Stöd de små producenterna!

Henrik_E

Aktiv medlem
Tyvärr har bolaget dragit in möjligheten att beställa lokala öl från annat håll till en butik nära sig. Dags att avskaffa de där jävla bib-nasarna.

Loftberg

Aktiv medlem
Tyvärr har bolaget dragit in möjligheten att beställa lokala öl från annat håll till en butik nära sig. Dags att avskaffa de där jävla bib-nasarna.
Va, skojar du? Är det tillfälligt pga rådande omständigheter?

Efter ha motorsågat hela förmiddagen behövs en kall en. Och ja, jag fortsätter icke-juice-vågen:
20200321_123445-01.jpeg

TBone

Aktiv medlem
Systembolaget stoppar beställningar från TSLS (”lokalt och småskaligt”) på onsdag 25/3. Tills dess går det bra att beställa, sedan är det bara de butiker som har på hyllan som kommer att ha. SB har dock sagt att fler butiker ”får” ta in TSLS-produkter om de bedömer att det finns efterfrågan. Dock tror jag personligen att det dessvärre inte kommer att ske i någon nämnvärd omfattning. Som det är nu har butikerna fullt upp med att få ihop personal för att hålla öppet så jag tror att få butikschefer då prioriterar att ta in nya artiklar. I tex Stockholm kommer SB att öppna kl 12 (istf kl 10) nästa vecka.

Murdock

Medlem
Systembolaget stoppar beställningar från TSLS (”lokalt och småskaligt”) på onsdag 25/3. Tills dess går det bra att beställa, sedan är det bara de butiker som har på hyllan som kommer att ha. SB har dock sagt att fler butiker ”får” ta in TSLS-produkter om de bedömer att det finns efterfrågan. Dock tror jag personligen att det dessvärre inte kommer att ske i någon nämnvärd omfattning. Som det är nu har butikerna fullt upp med att få ihop personal för att hålla öppet så jag tror att få butikschefer då prioriterar att ta in nya artiklar. I tex Stockholm kommer SB att öppna kl 12 (istf kl 10) nästa vecka.
...som tur är gäller ej detta lokalt och småskaliga påskdrycker. 👍🍻

ooms

Aktiv medlem
Läste idag att de har backat från det där. De har tydligen fått tag på personal så de ska klara sig, och därför backat från den där begränsningen.

ooms

Aktiv medlem
De här tyska weissbier-bockarna, hur är dem? Jag gillar inte bocköl av lagertyp, tycker de blir lite spritiga. Men weissbieren kanske är bättre?

ooms

Aktiv medlem
Jag tycker det, karmenitus som varit med ett par gånger ovan var ett nöje att dricka tyckte jag. Trots fel glas 😬
Aha, jag stod och tittade på ett par sådana idag, men det blev ett par påsköl och två st Zumen schwarzbier (postad av jomper tidigare i tråden) istället. Kanske får komplettera imorrn då...

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Extrajobb, inställt EM, inställd charter, mörka tider i världen...
Skönt då med racerpremiär idag och att F&F sänder skummande tröst varje kväll. Skål!
#ettglasöl
8B3BA178-FE37-4702-BF5C-A3480A1C19A4.jpeg

Oskar

Aktiv medlem
De här tyska weissbier-bockarna, hur är dem? Jag gillar inte bocköl av lagertyp, tycker de blir lite spritiga. Men weissbieren kanske är bättre?

Med tanke på mitt inlägg https://happyride.se/forum/threads/...l-dricker-du-nu.1675012/page-196#post-3708354 borde jag väl egentligen kunna svara på frågan. :-) Men det är svårt; weizenbocken är på nått sätt lite mjukare/kvalmigare i smaken vilket gör att sötman blir lite mer påtaglig. Om du generellt inte gillar bocköl tror jag inte du gillar weizenbock heller!

Stumpy

Aktiv medlem
Hittade i alla fall en kompis på kontoret.

Weihenstephaner Vitus, Weizenbock.

Weihenstephaner_Vitus.jpg

Rätt god. Mer weizen än bock, skulle jag säga.

Edit: Var nog lite bockig ändå. Man får yrsel.

Senast ändrad:

Naveus

Aktiv medlem
Jag har samma åsikter om denna tråd som @marr om Göttetråden.

Det borde inte vara tillåtet att posta här om man inte bjuder alla.. 😭🍻

zodah

Aktiv medlem
Hittade en ny favorit när jag var på Man in the Moon (före Corona). Det var bland det godaste jag druckit i öl-väg.
1585320240231.png

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer