[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

Var ett tag sedan men den var så god!

Gulden Draak med "bäst-efter-datum" 10/04/10
IMG_20160509_174040.jpg

IMG_20160509_173854.jpg

Denna fungerade bra i värmen. :)
IMG_20160507_132342.jpg

Mumsig oud bruin:
2016%2B-%2B1

Nu väntar jag på Blue Monk från Struise, missade köpa på lanseringsdagen och trodde nästan det var kört och hade ordnat med en som skulle köpa åt mig på Nordstans Systembolag men sen dök det upp en bunt igen i "webshoppen"! :))

42Hz sa:
Nu väntar jag på Blue Monk från Struise, missade köpa på lanseringsdagen och trodde nästan det var kört och hade ordnat med en som skulle köpa åt mig på Nordstans Systembolag men sen dök det upp en bunt igen i "webshoppen"! :))

Tack för påminnelsen. Det dräller ju av dem i Västerås, mycket bekvämt.

Ingen öl som vinner priser men den smakar bra ändå med utsikt mot Tramuntana.

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    175.5 KB · Besök: 37
Man in the moon hade fått en leverans av Samuel Adams..
DSC_0167.JPG

Saxat från Sam Adams pressmeddelande: "We want people to enjoy this beer as close to brewery-fresh as possible so we shipped it overnight to Sweden as soon as it was canned. Craft beer is booming in Sweden with more and more breweries opening and Swedish drinkers reaching for high quality, flavorful pints of beer. We’re thrilled we have the chance to give a few Swedish drinkers a taste of our very special, limited release Rebel Raw.” - Jim Koch, Founder & Brewer.
Tappad på burk 10/5
Riktigt kul att få prova en sån färsk ipa
DSC_0168.JPG

En tasting plate på Mälardalen brewing, mycket smarrigt, red alen blev en favorit, tyvärr var valnöts portern slut så måste nog besöka dom nästa helg igen. Då skulle även deras öl med vildsvin huvud vara klart, smakade bacon enligt deras första provsmakning ?
image.jpeg

Cuvée du Chateau, Kasteel.
En ganska söt quad, lite mognad kommer göra den grymt bra.

Bilagor

• DSC_0210.JPG
    DSC_0210.JPG
    188.5 KB · Besök: 38
Några som slunkit ner på sistone.

Taras Boulba, lite bättre efter att bäst-före-datumet passerats men den stickiga humlesmaken finns fortfarande kvar.
2016%2B-%2B1

Pannepot 2015, är nog första "färska" Pannepot:en jag testat, de andra flaskorna får stå och götta till sig blev betyget. ;)
IMG_20160528_202036-01.jpeg

Saison Dupont Cuvée Dry Hopping (2015), humlig men god! :)
IMG_20160527_181823-01.jpeg

Jacobsen Coffee Mint Stout, största överraskningen, riktigt smarrig, bävade nästan för att öppna den med take på mint och öl men både kaffet och mintsmaken var väl dold.
IMG_20160529_173011.jpg

En källarsval Staro Pramen efter hojandet, tätt följt av en Brooklyn Lager. Nu ska jag testa en Barly Wine. Old Ruffian. Doftar mycket humle. Lite för mycket humle kanske.

Tillbaka
Topp