[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

Nääs DIPA ?

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    357.8 KB · Besök: 53
Det är synd att klaga på kvällssol och kall A.P.A! Tuatara Aoteara pale ale, denna gång smakade den som den ska tror jag. Förra gången råttpiss!

tmp_10588-2016-06-0408.03.101424457689.jpg

Starobrno :D - det känns som det är dags att byta till ett annat (och anonymt) forum just nu annars blir det mycket redigerande och censurerande imorgon bara för att rädda någon form av cred :D.

42Hz sa:

Det korta svaret, ja.
Men man ska gilla öl bryggd på brett, det är väldigt mycket eftersmak från det. De belgiska tonerna var lite lätta, tänk en mörk saison snarare än en quad. Jag kommer inte att öppna den andra själv, den var lite för mastig för det.
För någon vecka sedan drack jag mikkellers brett ipa, där blev resultatet riktigt lyckat.
Jag kommer helt klart köpa fler brett öler, det är något väldigt intressant smakmässigt.

Mange. sa:
42Hz sa:

Det korta svaret, ja.
Men man ska gilla öl bryggd på brett, det är väldigt mycket eftersmak från det. De belgiska tonerna var lite lätta, tänk en mörk saison snarare än en quad. Jag kommer inte att öppna den andra själv, den var lite för mastig för det.
För någon vecka sedan drack jag mikkellers brett ipa, där blev resultatet riktigt lyckat.
Jag kommer helt klart köpa fler brett öler, det är något väldigt intressant smakmässigt.

Hmm, ska nog inte öppna den ikväll då. :)

En Norrlands Guld i en söt liten flaska med skruvkapsyl. Det finns verkligen många varianter på förpackad dryck från Norrland. #betalaronödigtmycketpågrundavförpackningen

En Fat tire på nåt cykelhak i Pittsburgh, ruggigt goda burgare och strips!

image.jpeg

image.jpeg

Edit: "Over the bar" heter stället.

Senast ändrad:
Läskigt lättdrucken för en 8% öl! =)

La Moneuse - Brasserie de Blaugies
AE-Yh-EWEqi0LiqYFfnrHLrnm_5WXjYxGJCbE1oeEMiGtmCaBRirHXHrOvUPEwOcz1pTpLI6Yw=w606-h937-no

La Moneuse is named for A. J. Moneuse (b. 1768), a famous local bandit and gang leader, and ancestor of the brewers’ family. It is a classic "saison" beer by virtue of its strength and its earthy, aged quality. It has a hardy, semi-dry malt character, a fresh but not overpowering hoppiness, abundant yeasty, fruity flavors and a fairly strong, but pleasant and enticing mustiness.

En till Störtebeker, en dosa Swedsnus och Eric Prydz Call on Me - sista jobbdagen imorgon innan semestern tur att jag bara köpte 3st :D.

-HOPPSAN-GLÖMDE-BILDEN-

20160622_234927_2.jpg

-EDIT-

Ahhh just det tavlorna bakom skärmen har jag ärvt efter min mormor, 50/60 och 70 tals krafs men jag gillar dom så jag spikade upp dom.

Senast ändrad:
Illavarslande att hitta den här tråden på sida tre, man blir lite oroad över happys (brist på) ölkonsumtion...

Efter några år i källaren åkte denna fram, en av de bästa "belgare" jag druckit (sagt av en som har svårt för jästsmak...)!

image.jpeg

Fruktsallad och humle i en riktigt skön balans. Skynda fynda, de kommer vara svårt att hitta någonstans men väl värt det =)
en cykelrelaterad öppnare borde alla ha. Har även en paul med inbyggd skivriktare

Bilagor

• DSC_0313.JPG
    DSC_0313.JPG
    201.4 KB · Besök: 54
Tillbaka
Topp