[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

Eftersom jag äro sjukskriven pga sabbad axel, så är det socialt accepterat att pimpla i sig Remmarlövs veteöl. Fyfasen vad smaskigt, & jag som inte gillar veteöl egentligen. Det ni!

Va? Pimplar ni alkoholhaltiga drycker mitt i veckan? Om man då inte är alkoholist redan så kommer man absolut bli det!
Att dricka på helgen är ok men aldrig under veckan. Kom ihåg det! Detta predikade min klasslärare i gymnasiet en gång för länge sedan. Jag ignorerade det budskapet redan då och alltsedan.:-)

Ja en halv platta på lördagen är helt OK, men en öl/glas vin varje kväll. Ja jösses amalia!
Knark, och lodisparkbänken nästa.

Inte kall för 5 öre. Är väl näst äldst här också.. och då har man knappt passerat 30 strecket ?
Fel frisyr har man med.

15024732042391826685105.jpg

Helt ok lager, mer smakrik än det industriella blasket. Ursäkta hotellrumsglaset...

Bilagor

• IMG_0128.JPG
    IMG_0128.JPG
    281.9 KB · Besök: 55
JTF sa:
Maakus sa:
Inte kall för 5 öre. Är väl näst äldst här också.. och då har man knappt passerat 30 strecket ?
Fel frisyr har man med.

Way Out West?

Japp. Säkert en trevlig tillställning. Träffade dock en inköpare som betedde sig likt en idiot på vagnen. Personen verkar inte ha kolla på att t.ex. Volvo AB och Volvo PV har olika ägare och inte är samma företag. Detta var inte det enda spörsmålet på vagnen. Summa summarum, världen är inte slut på personer som beter sig som idioter.

Smålanden smakade förvånansvärt bra. Det gjorde, något förvånande även de två Heiniken som införskaffades i, mycket föredömligt, kylda glas.Kvällen får där med 3 av 5 150mm gafflar.

Just nu dricker jag allt som rör sig, men tidigare ikväll så... Jäkligt god fick lite vibbar av syrliga bär typ hallon.

Bilagor

• DSC_1383.JPG
    DSC_1383.JPG
    181.2 KB · Besök: 53
Sista Norge-historien för denna gång.

http://rorosbryggeri.no/ol/spell-ola-seiersol/

Røros oktober 1670. Folket sulter. Arbeiderne ved Røros Kobberverk har ikke fått lønn på mange år. Spell-Ola må gå til kongen i København igjen. Kanskje nytter klagen deres denne gangen? Men direktøren får nyss om planene. Spell-Ola legges i jern i Mørkstuggu. I sinne omringer arbeiderne direktørens bolig. Arbeiderklasse mot overklasse. Øks mot kårde. Etter en kort, men hard kamp seirer arbeiderne, som bryter i stykker Mørkstuggu. Spell-Ola befris fra lenkene. Arbeiderne får endelig feiret lønna si.

Bilagor

• DSC_0993.JPG
    DSC_0993.JPG
    197.4 KB · Besök: 46
New england ipa, vilka finns på bolaget?
Oppigårds new Sweden ska vara en neipa.
Även Oppigårds all in brewing beer fest.

O/O narangi är inspirerad av stilen men inte en riktig.
Mycket av Stigberget är väl new england inspirerad också?
Men rena neipa?

Det är en bryggstil som bygger vidare på västkust ipan, mera proteinrika malter och havre används för att få en lixom saftigare smak. Bara för att den är grumlig behöver det inte vara en neipa

Tillbaka
Topp