[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

grondahl sa:
Green Zebra saknade lite syra, lite väl söt. Tycker att många av de moderna försöken till syrlig fruktöl är lite nja tyvärr. Trots att Founders normalt har en riktigt hög lägsta nivå.
Här dricks det istället Rodenbach Caractére Rouge. Fantastisk öl. Tror inte att jag har druckit någonting från Rodenbach som inte har varit riktigt bra.

Samma här! Fast från förra eller förrförra släppet. ;)

IMG_20170930_205146-01.jpeg

Magisk!

Senast ändrad:
grondahl sa:
Green Zebra saknade lite syra, lite väl söt. Tycker att många av de moderna försöken till syrlig fruktöl är lite nja tyvärr. Trots att Founders normalt har en riktigt hög lägsta nivå.
Här dricks det istället Rodenbach Caractére Rouge. Fantastisk öl. Tror inte att jag har druckit någonting från Rodenbach som inte har varit riktigt bra.

Är egentligen inte speciellt förtjust i all frukt som det är i ölen idag. Brukar vara lite selektiv i de fallen men jag köper allt det står Founders på då jag också tycker att de har en hög lägsta nivå.

Har en sådan Rodenbach i skåpet som väntar på tillfälle (samt någon från tidigare släpp). Riktigt trevliga öl.

42Hz sa:
grondahl sa:

Magisk!

Och i bakgrunden, en Norrlands som referens. ;-)

fhloston sa:
42Hz sa:
grondahl sa:

Magisk!

Och i bakgrunden, en Norrlands som referens. ;-)

Ja, måste ju ha något att jämföra emot! ;)

Semi OT I OT tråden. Viss tysk öl på systemet säljs i tyska pantflaskor men inte alla vad jag förstått. Hur skiljer man på dem? Mer än det uppenbara att de ska vara halvliters.

Bilagor

• PSX_20171010_165041.jpg
    PSX_20171010_165041.jpg
    201.5 KB · Besök: 103
Fick ett infall att kolla igenom Lagunitassamlingen. Det visade sig att ett flertal passerat bäst före datum med flera år. Bäst att börja i kronologisk ordning.

DSC_0067.JPG

Rattnalle sa:
Semi OT I OT tråden. Viss tysk öl på systemet säljs i tyska pantflaskor men inte alla vad jag förstått. Hur skiljer man på dem? Mer än det uppenbara att de ska vara halvliters.
Är du säker på att det är pantflaskor? De ser ju i princip likadana ut, men jag har både Hofbräuflaskor fr Systemet samt "äkta" Hofbräuflaskor inköpta i Tyskland, och de tyska pantflaskorna är mycket tyngre och aningen högre. Det är helt enkelt mer gods i dem, antagligen för att de ska tåla att valsa runt några rundor i pantsystemet. Flaskorna på systemet är väl "engångs" exportflaskor som medvetet gjorts lättare med tanke på långa transporter (vikt kostar), är min gissning. Men det kan ju hända att vissa märken exporterar sina pantflaskor, men då har jag ju beskrivit ovan vad skillnaden är?

ooms sa:
Rattnalle sa:
Är du säker på att det är pantflaskor? De ser ju i princip likadana ut, men jag har både Hofbräuflaskor fr Systemet samt "äkta" Hofbräuflaskor inköpta i Tyskland, och de tyska pantflaskorna är mycket tyngre och aningen högre. Det är helt enkelt mer gods i dem, antagligen för att de ska tåla att valsa runt några rundor i pantsystemet. Flaskorna på systemet är väl "engångs" exportflaskor som medvetet gjorts lättare med tanke på långa transporter (vikt kostar), är min gissning. Men det kan ju hända att vissa märken exporterar sina pantflaskor, men då har jag ju beskrivit ovan vad skillnaden är?

Såhär ser den tyska pantsymbolen ut. Inte att ta miste på återvinningssymbolen som oftast annars står.

15079624635131126444729.jpg

Örebro bitter, mumma!

Bilagor

• 78044E9E-A111-449D-B261-913AD8281737.jpeg
    78044E9E-A111-449D-B261-913AD8281737.jpeg
    47.1 KB · Besök: 139
Stumpy sa:
Fick ett infall att kolla igenom Lagunitassamlingen. Det visade sig att ett flertal passerat bäst före datum med flera år. Bäst att börja i kronologisk ordning.
Little Sumpin Extra! slank ner igår kväll utan större notis.
Inledde denna kvällen med Aunt Sally (god) och efter ett belgiskt mellanspel knäcktes nyss favoriten Brown Sugga. Mmmmums!

Stumpy sa:
Stumpy sa:
Little Sumpin Extra! slank ner igår kväll utan större notis.
Inledde denna kvällen med Aunt Sally (god) och efter ett belgiskt mellanspel knäcktes nyss favoriten Brown Sugga. Mmmmums!
Lucky 13 under kvällen. Yummie!

flight sa:
Jimel sa:
Första gången för mig. Otroligt god ❤️

Men inte snabbdrucken....
Tyckte det var svårt att definiera om den var konstigt god eller konstig eller god....

Nej inget man sveper, perfekt laga mat öl så man kan sippa lite då och då ?
Smakar ju otroligt mycket, tyckte nästan det smakade polkagris när man rapade efteråt ?

Scandic Sundsvall City kund inte skaka fram ngt "finare" än en Norrlands Guld i hotellbaren, men efter 7'e arbetsdagen på rad var den fan sagolikt god! ;-)

Tillbaka
Topp