[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

Inte en ny favorit.
3214EB9D-4D53-4D5E-A080-3DC040CE09D9.jpeg

Orkar inte resa mig för att ta en bild på den urdruckna flaskan, men smaskigt var det. Har tyvärr bara en flaska kvar sen..

02-beers-primary-image-GF.png

.. och jag hade ett SMÖF-glas från 2013.

Old Rasputin har jag druckit på bryggeriets resturang, tillsammans med en brownie innehållandes bland annat detsamma. Delikat!

8122507585_d114c1a61f_h.jpg

(Fast det här är själva bryggeriet, på andra sidan gatan i Fort Bragg)

Senast ändrad:
Stumpy sa:
Nån cykling på HW1?

Nä :-) bilade från LA till Seattle, åkte buss till Vancouver och hyrde en annan bil i ett och körde runt där istället. Prövade öl och vin (Napa, Sonoma) lite här och var. Bäst var lokala ölet på Salt Spring Island utanför Vancouver. Säljs tyvärr i princip bara där och i Vancouver.

Men det var en del som cyklade och det visades såvitt jag kunde se god respekt för dem.

16836646_1258522077566128_7937647367370189991_o.jpg

Senast ändrad:
Ja då gick väntan in i en ny fas nu då.
Strykande åtgång på Gouden Carolus Christmas, hoppas min beställning hann gå igenom innan den hann ta slut =)

ackdennavntan1-11.PNG

Jag missade Gouden Carolus på web;en... :( Hoppas jag hinner till Borlänge innan de tar slut där!

Jag blir dyrt det här, både julöl och "begränsade" belgare! :)

Dagens webb "Firestone Walker Parabola Imperial Russian Stout" verkar ju vara en riktig rysare. Undras om den är god. De försvann snabbt iallafall.

Hittade en till "utgången" öl i förrådet, De Dolle Dulle Teve 10° (Mad Bitch). Hade helt glömt bort hur god den var, eller så var den inte lika god när den var ny. Suupersmarrrr!!!

Hade jag vetat att det var Stoutdagen, så hade det blivit en sådan istället.

Var en sväng på Bolaget precis. 12 öl 1730:-.
Skall det verkligen vara så? Har jag blivit lurad? Skulle jag köpt ett cykelstyre istället? Någon borde göra något.

Majoriteten av det som dricks här verkar vara speciella (odrickbara) läbbiga Ale. Vart tog en fisljummen folkis på burk vägen va? Jag bara undrar. MändäskadåvasåjäddraspässiälltåFviiintfasstdäsmakerpytån;-)

Drosa sa:
Majoriteten av det som dricks här verkar vara speciella (odrickbara) läbbiga Ale. Vart tog en fisljummen folkis på burk vägen va? Jag bara undrar. MändäskadåvasåjäddraspässiälltåFviiintfasstdäsmakerpytån;-)

Ale är väl öl om något! :)

Drosa sa:
Majoriteten av det som dricks här verkar vara speciella (odrickbara) läbbiga Ale.
Jag brukar försöka hitta goda Ales och Stouts.

Drosa sa:
Vart tog en fisljummen folkis på burk vägen va? Jag bara undrar.
Det "alltid" står några folkis i förrådet, men jag brukar föredra att dricka de svala istället för fisljumma.

Dricker just nu 30852 No Monkey Business APA. Även känd som "godaste ölen på bolaget".

Beställningssortimentet. Värt väntan :)

Drosa sa:

Så länge det inte är ett I och ett P framför Ale så går det oftast att dricka ;)

Tillbaka
Topp