[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

Lyxade ikväll
IMG_20201003_221850.jpg

Cykeln på service, fick bara en halvmil i regn idag. Tröstar mig med en öl och en pinne till girot innan maten. Bra standard-IPA även om doften påminner lite om kattpiss, vilket iofs är rätt vanligt i klassen.
F48B44A4-0A67-482D-A4E8-BE36155688E5.jpeg

Pixelhumlig juice från moderlandet Ryssland som borde få även den hårdaste kommunist-greven på fall!
20201009_152043~2.jpg

Smakrik anarkistbärs!
20201009_171426~2.jpg

Small IPA var ett nytt koncept för mig. 3,5%, jag är tveksam till om den besvarar priset. Men så där härligt 80-tals-snygg är ju burken oavsett.
20201009_163043~2.jpg

Fråga: Min gamla sångare berättade för mig härom året att han hade lagt ett ölglas i frysen. Kul idé tänkte jag och gick hem och prövade. Problemet är bara att hur länge det än ligger där så hinner man ju inte mer än hälla upp pilsnern innan effekten och imman är borta. I somras fick jag öl i skärgården i frostad sejdel, och det funkade bättre.

Skall jag satsa på tjockare glas än mina i pint-modell, eller är det bara en gimmick?

Fråga: Min gamla sångare berättade för mig härom året att han hade lagt ett ölglas i frysen. Kul idé tänkte jag och gick hem och prövade. Problemet är bara att hur länge det än ligger där så hinner man ju inte mer än hälla upp pilsnern innan effekten och imman är borta. I somras fick jag öl i skärgården i frostad sejdel, och det funkade bättre.

Skall jag satsa på tjockare glas än mina i pint-modell, eller är det bara en gimmick?
Hoegaarden-glasen ska ju vara frostade/isade, och de håller ju kylan. Men även de är av tjockare glas, så det är nog att rekommendera framför nåt tunt fjollglas.
Påminner mig om när jag fick en eftermiddag över i Bryssel för några år sedan och slog mig ner på en bar och beställde in en Hoegaarden. Där förvarades Hoegaarden-glasen i ett litet frysskåp på bardisken. Nästan så de plockades fr diskmaskinen in i frysen.

Tillbaka
Topp