[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

Riktigt bra!
imgly_4297022020595906884.jpg

Såååå jävla dålig som ni säger är den väl inte? En amerikansk lager med tydlig Key Lime-smak. Dricker hellre den här på en strandbar än en Corona med limeklyfta, iaf om solen börjat bli röd över havet.
7C802597-AB25-4E63-9CFE-DD9E8A984E71.jpeg

Såååå jävla dålig som ni säger är den väl inte? En amerikansk lager med tydlig Key Lime-smak. Dricker hellre den här på en strandbar än en Corona med limeklyfta, iaf om solen börjat bli röd över havet.
Visa bilaga 540810

Då kan nog denna vara något för dig.
imgly_3626132003388730883.jpg

Såg att jag checkade in den 2016
Körde den igår till en burgare, top notch
Sökte på Weihenspethaner på bolagets hemsida men fick inte fram ölen, fick söka på 1516! Lustigt att de döpt ölen till Weihenstephan 1516 istället för Weihenstephaner. :)

Tyvärr gick den inte att beställa då den var slut på weblagret. :/ Dock såg jag att jag hade checkat in den 2016 på Untappd, puh! ;)

Såg att jag checkade in den 2016

Sökte på Weihenspethaner på bolagets hemsida men fick inte fram ölen, fick söka på 1516! Lustigt att de döpt ölen till Weihenstephan 1516 istället för Weihenstephaner. :)

Tyvärr gick den inte att beställa då den var slut på weblagret. :/ Dock såg jag att jag hade checkat in den 2016 på Untappd, puh! ;)
De har väl inte koll på att bryggeriet heter Weihenstephan och alla deras öl blir ju då Weihenstephaner...

De har f.ö. en trevlig Bierstuberl vid bryggeriet i Freising, som jag besökte när vi hade projektmöte på nåt trist konferenshotell i närheten av Münchens flygplats.

Tillbaka
Topp