[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

PXL_20241023_172337077.MP.jpg

Det borde väl vara 2024 för årets? Men det kanske bara är en lapsus från leverantören eller Systembolaget? Galateas uppgift om säljstart 15 november stämmer i alla fall.

Ikväll blire knasöl! Amundsen Glazed and confused 3.0.

Jag blev lite chockad när jag drack den här förra gången. Få se om jag tycker bättre om den idag eller om det är så att pastry stout inte är något för mig.

12,5 %.
20241025_195051.jpg

Nja. Doft av choklad och mörkt bröd. Galet söt, tjock, chokladbitter. Kola.

Mer som en likör. Borde kanske drickas i små glas till en kopp kaffe och en kaka.

Jag kommer nog att banga pastry stout tills vidare.

Ikväll blire knasöl! Amundsen Glazed and confused 3.0.

Jag blev lite chockad när jag drack den här förra gången. Få se om jag tycker bättre om den idag eller om det är så att pastry stout inte är något för mig.

12,5 %.
Visa bilaga 734509
Nja. Doft av choklad och mörkt bröd. Galet söt, tjock, chokladbitter. Kola.

Mer som en likör. Borde kanske drickas i små glas till en kopp kaffe och en kaka.

Jag kommer nog att banga pastry stout tills vidare.
Ölet har så hög viskositet att när man häller upp det från flera decimeters höjd så låter det INGENTING. Men det blev en tjock, gräddig skumkrona!

Jaha! Där det återigen fredag natt. Som vanligt råder då anarki! Man kan önska att det alltid skulle råda just "Fredagnatt", även om toabesöken blir många. Men ack! Vem vill tänka på lördagsmorgonen, så här dags även om den obevekligen stormar fram. Öppnar nu en Burk 50cl Mariestad utan titta på klockan. Lördagen kommer ju ända. Utan eller med min medverkan...

Aass Juleøl (från förra året).
Lätt söt doft. Fylligt, bittert med aningen sötma. Lite för hög alkoholhalt. Helt OK men inget jag kommer att köpa i år. (Inte heller min typ av julöl.)
20241026_194219.jpg

Carlskrona Julöl (från 2022). Mellanmörkt till mörkt, mellanstor beska. Ganska gott. Känns kanske lite gammaldags och sägs vara ett försök att återskapa ett öl från 1960-talet. Jag hade föredragit att ölet hade en aning sötma också.

Pluspoäng för skön retroetikett.
20241026_212013.jpg

Tillbaka
Topp