[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

Blev den här! Trevlig pale ale.
IMG_6036.jpeg

Visa bilaga 705812
En Laphroaig-fatslagrad Innis & Gunn.
Min fru säger att jag redan har provat den här och sedan rusade jag iväg för att köpa fler. (Det förklarar varför jag har så många i förrådet.)

Klokt beslut i alla fall, den är god och smakar precis som man kan föreställa sig. Bäst före november 2023.
Lika god idag.

Det är 2023. Innevarande års brukar släppas i september/oktober. Systemet har inget svar på varför den inte kommit. Drar en fråga till Galatea.
Hej Martin,

Tyvärr blev Gouden Carolus Imperial Dark något försenad i lanseringen denna år, lanseringsdatum blir därför 15 november.

Hoppas den ska smaka.

Trevlig helg,

Kvällens andra trappist är Orval. Den här är något helt annat! Kraftigt humlad, väldigt liten sötma. Oväntat otypisk. (Och skumkronan!)Visa bilaga 733269
Väcker minnen. Före 1995 fick inte alkoholhalten i öl överstiga 5.6 volymprocent. Därför bryggde munkarna en svagare variant av Orval för Sverige på 5.6 % i början av 90-talet. Det visade sig snart att ölet efterjäst på flaskan och innehöll 5.7 % och blev stoppat.

Senast ändrad:
Väcker minnen. Före 1995 fick inte alkoholhalten i öl överstiga 5.6 volymprocent. Därför bryggde munkarna en svagare variant av Orval för Sverige på 5.6 % i början av 90-talet. Det visade sig snart att ölet efterjäst på flaskan och innehöll 5.7 % och blev stoppat.
Haha. Så oerhört torftigt ölutbudet måste ha varit.

Tillbaka
Topp