[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

Snart blir det en sån här. Gillar den väldigt mkt.

l.png

Stumpy sa:
Missade att det släpptes ett fåtal Cuvée De Ranke idag. Plockar väl på mig någon Yeti och Rodenbach på vägen hem.

Drack en "Klöver 10" på Belgobaren under lunchen och den var god. Hittar dock inget när jag googlar på det. Vad kan det ha varit? Kanske får gå in och fråga. Om en vecka skulle de iallafall få in julöl.

De Ranken var tyvärr redan slutsåld men jag fick med mig ett 6-pack Rodenbach så jag är nöjd ändå.

//j

Årets första Rodenbach Vintage slank ner utan problem.
Fortfarande en favorit i den här klassen men kommer inte i närheten av första gången som jag provade denna. Minns inte vilket år det var men den hade mycket tydligare ton av murrig, äppelfylld, jordkällare vilket är något som jag saknat hos alla de senaste årgångarna.

//j

Stumpy sa:
Missade att det släpptes ett fåtal Cuvée De Ranke idag. Plockar väl på mig någon Yeti och Rodenbach på vägen hem.

Drack en "Klöver 10" på Belgobaren under lunchen och den var god. Hittar dock inget när jag googlar på det. Vad kan det ha varit? Kanske får gå in och fråga. Om en vecka skulle de iallafall få in julöl.

Klöverölena har nog ingen importör i Sverige, möjligen privatimportera via bolaget eller köpa på nätet.

jesperC sa:
Årets första Rodenbach Vintage slank ner utan problem.
Fortfarande en favorit i den här klassen men kommer inte i närheten av första gången som jag provade denna. Minns inte vilket år det var men den hade mycket tydligare ton av murrig, äppelfylld, jordkällare vilket är något som jag saknat hos alla de senaste årgångarna.

//j

Jag gillar Ichtegems Grand cru mer än Rodenbach. Fast den är ju en flemish red

Spännande, det var precis innan jag fick upp ögonen för dom.

Fjolårets chouffe har blivit riktigt bra nu.

Bilagor

• aviary-image-1479585943959.jpeg
    aviary-image-1479585943959.jpeg
    71.5 KB · Besök: 41
Fick tyvärr vaska denna i fredags, antingen infekterad eller fel förvarad nån gång. :(

De Dolle Special Extra Export Stout
OFmPUclGKEwTLWGtixAgz2McL7OxyOiRBLq4Ne3fn1yB_rd7jm82yP5MYQPH4kgn9crBU7Axxw=w799-h1194

Ocean, doble doble.
Trodde det var en belgisk dubbel, men det visade sig vara en barleywine?
Dock riktigt bra redan nu, så jag är nöjd

Ingen aning men min fru och jag har haft en 80s dance weekend med ett annat par. Dökul det här måste vi göra fler gånger. Brothers in Arms är min favorit, här kan man testa alla dance moves hur löjliga dom än ser ut :D.

Fick ner henne till hipster trosorna, alltså hon är ju dösexig vem kunde tro det efter 12 år.Och sen kan hon ju dansa, själv är jag mera brunstig på dansgolvet :D.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp