[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

Scale60 sa:
Ingen aning men min fru och jag har haft en 80s dance weekend med ett annat par. Dökul det här måste vi göra fler gånger. Brothers in Arms är min favorit, här kan man testa alla dance moves hur löjliga dom än ser ut :D.

Fick ner henne till hipster trosorna, alltså hon är ju dösexig vem kunde tro det efter 12 år.Och sen kan hon ju dansa, själv är jag mera brunstig på dansgolvet :D.

Riktigt bra :)

IMG_20161127_192429.jpg

Oooh jag funderade om jag skulle försöka komma över den lådan också men bangade av någon orsak... förstår det inte alls nu. :P

ååååå, så fint 42Hz!

Har en flaska hemma i källaren. Bara en. Kommer inte kunna hålla mig, det vet jag, så den kommer öppnas och njutas under julhelgen.

Har iofs årgångarna sedan tidigare men det gäller ju att passa på när det säljs godsaker på bolaget. :)

gc2.jpg

Jag köpte 2 lådor m.h.a. bulvan. Dock har inte bolaget i nordstan fått tummen ur och levererat ändå jag får hålla till godo med denna.

IMG_7811.JPG

Var inne på bolaget på Hansa i Malmö nu i veckan och köpte en provsmakningskasse.
Tänkte att jag skulle testa lite sånna dära fancypansy prylar som är vanligt här ;)
20161201_194218.jpg

Nu kom jag till Gulden Draaak - och dra mig baklänges naken genom en gödselstack!
Denna är nog det godaste jag har druckit i ölväg!

Crunkle Sam och Liefman testades igår. Trevligt med nya bekantskaper *haha*

Senast ändrad:
Vernersson sa:
Var inne på bolaget på Hansa i Malmö nu i veckan och köpte en provsmakningskasse.
Tänkte att jag skulle testa lite sånna dära fancypansy prylar som är vanligt här ;)

Nu kom jag till Gulden Draaak - och dra mig baklänges naken genom en gödselstack!

Najs! Då ska du ställa en Gulden Draak på lagring i 3-4 år så får du dra dig framlänges också! =)

Denna gick ut 2014, smakade gudomligt!

2016%2B-%2B1

IMG_20161124_203526.jpg

42Hz sa:
Vernersson sa:

Najs! Då ska du ställa en Gulden Draak på lagring i 3-4 år så får du dra dig framlänges också! =)

Denna gick ut 2014, smakade gudomligt!

Kunde visst bara beställas i kolli om 24 flaskor...

Då kan man ju köra ett långtidsexperiment ;-)

Riktigt trevlig julöl! Väldigt julig, och trevligt med 75cl flaska.. 7%, trevlig att dela med andra :) inte ens särskilt dyr.

Bilagor

• P1011855.JPG
    P1011855.JPG
    117.9 KB · Besök: 38
Provar lite med lägre alkoholhalt idag. Båda dessa var tyvärr lite skarpa på ett sätt snarlik starköl sällan är.

Den Sockerbruket Saison jag drack igår var å andra sidan väldigt god.

Bilagor

• WP_20161204_16_40_19_Pro.jpg
    WP_20161204_16_40_19_Pro.jpg
    225.6 KB · Besök: 41
  • WP_20161204_17_54_08_Pro.jpg
    WP_20161204_17_54_08_Pro.jpg
    231.2 KB · Besök: 36
Ur led är tiden, en riktigt bra American Pale Ale ur smaskenslådan bryggd av engelsmän i England:

Bilagor

• Beavertown Gamma Ray.JPG
    Beavertown Gamma Ray.JPG
    303.7 KB · Besök: 55
Cabin Fever från Ballast Point, ganska smarrig julöl att inmundiga under granen.

Bilagor

• 20161207_190752.jpg
    20161207_190752.jpg
    230.1 KB · Besök: 37
En israelisk imperial stout, bryggd med honung och mjölk.
Söt och mjölkig. Mikkeller & Alexander ligger bakom denna skapelse.

Tillbaka
Topp