[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

2CBECCD1-0779-428E-8E45-4A3C7DF832DC.jpeg

Helt jävla magisk.

Ska man tolka det som ett allvarligt varningstecken när personalen på min LBS (Local Beer Shop) Systembolaget har lärt sig vad man heter i efternamn? :-O

Sippar just nu på en Taybeh Golden från Taybeh Brewery utanför Ramallah, Palestina
1512068244034644686182.jpg

Selfie med Madees Khoury, första kvinnliga byggaren i Mellanöstern ??
IMG_20170917_190338.jpg

Oktoberfest
IMG_20170917_180128.jpg

Senast ändrad:
Har några på lut, blev fler St Bernardus Christmas Ale idag. :)
Samiclaus var redan slut, blir ett glapp i min samling... :/

Måste skaffa etiketter med lagringsinfo att sätta på flaskorna. Nu tittar jag mest på bäst före datum och väntar lite till. ;)

Vilken temperatur ska man dricka de här kraftigare belgiska ölen vid? Inspirerad av tråden har jag köpt på mig St. Bernardus, Corsendonk, och ett par Gouden Carolus julöl ?

ooms sa:
Vilken temperatur ska man dricka de här kraftigare belgiska ölen vid? Inspirerad av tråden har jag köpt på mig St. Bernardus, Corsendonk, och ett par Gouden Carolus julöl ?

Som allt annat är det såklart en smaksak men jag skulle säga runt 14-16°C när de öppnas och så får de värmas upp ytterligare medan man dricker dem.

//j

Jag är inte så värst vetenskapligt noggrann när det gäller tempen. Det går att hitta rekommendationer på 8-14°C. Jag har haft den här på kylning utomhus i ca 2-3 plusgrader i 3-4 timmar, sen tar det ju ett tag att sätta i sig en 75cl flaska om man är ensam och då får man uppleva den i ett rätt brett temperaturspann.

Dagens flaska är något år gammal, hittar inget datum som påstås ska stå ”på flaskan”.

Edit: fram med termometern: 12 grader i glaset nu. Den var lite kallare när jag tog första slurken och det var lite för kallt.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp