[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

San Miguel blev det alldeles nyss på berget...

IMG_20200327_171559.jpg

Bäst i test?
DSC_3173.JPG

Näe, känns lite avslagen och smakfattig. Funkar kanske till riktigt kryddstark mat, men det får jag testa vid ett annat tillfälle.

Ytterligare en från tillfälliga sortimentet. Kokos verkar trenda, och ananas. Smak av båda helt klart. Kanske lite för mycket pina colada kanske
20200328_183656.jpg

Senast ändrad:
Mmm. Skulle jag bara få dricka en slags öl under resten av livet hade det utan tvekan blivit ESB. Maltig, smått humlig, perfekt balanserad. En perfekt ale.
Då undrar jag om det var något fel på min?
Din beskrivning låter som det jag förväntade mig när jag plockade den från hyllan på bolaget. Jag har en till så jag kan prova igen och hoppas på det bästa ?

Då undrar jag om det var något fel på min?
Din beskrivning låter som det jag förväntade mig när jag plockade den från hyllan på bolaget. Jag har en till så jag kan prova igen och hoppas på det bästa ?

Jadu, smaken är som baken. Folk som pysslar med humlejos brukar tycka att engelska bitters är tråkiga. Jag håller inte med.

Först bastu med en iskall Lapin Kulta och sedan Finlands bästa ipa och chili nötter framför tvn så är man redo för söndagsjobb med start 4 inatt.
IMG_20200328_221243879.jpg

Jadu, smaken är som baken. Folk som pysslar med humlejos brukar tycka att engelska bitters är tråkiga. Jag håller inte med.
Jag gillar också bitters , det var därför jag hade förhoppningar på den här, men som sagt den var förvånande smakfattig.

Nu har jag hällt upp mig en sådan här och den var helt okej.
DSC_3175.JPG

Har verkligen landat in i surölen, men jag är glad att jag gjorde läxan och gick tillbaka till munkbrygderna innan jag kunde slappna av helt i rabarbersörjan. Ungefär som när man då och då kör lite klassisk blåsig lvg som omväxling. Tre symboliska asfaltsmil på Bianchin idag efter jobbet, och nu lite avslappnat karantänsupande innan middan. Skål!
#ettglasöl

8DF8E4E1-0BBE-4AB9-BE41-57C74C988D5B.jpeg

Jag som hade börjat komma överens med fruktsurisarna ;) Inget ont om Örebro, men det här var sådär. Lite för mycket sur alkoläsk för min smak.

20200403_202658.jpg

Tillbaka
Topp