[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

F66001B7-091D-4D11-83AC-2BC7FA5125C1.jpeg

En ipa

Firar äntligen måndagsfredag efter fyradagars jobbhelg, cykling, ärenden och rep. Strax dags att steka till en nattmacka. Men vi hinner en bertil till. Skål!
PS. Jävligt märkligt DH-VM igår. Man är ju inte avundsjuk, lixom...
BAFA575A-0D25-4991-B8D0-23FEC0208DEA.jpeg

Den här var väldigt god, en i närmast perfekt ljus lager i tysk/internationell stil - men hur mycket händer i klassen, lixom?
E3F1C6E0-E9AF-42FA-8CD0-D301ECB887EE.jpeg

Då är den här desto trevligare. Inte långt ifrån samma genre, men lite mer smak och egen karaktär.

3F4D129B-05C4-4651-8A30-E3B28236C6C8.jpeg

PS. Jag är jävligt sugen på att blanda en Negroni som aperitif, men det är väl lite väl postmodern att gå från öl till italiensk cocktail och sen tillbaka till öl och snaps till Smör, Ost & Sill innan färsbiffar med päregratäng?

Hultsfred -98 va ett riktigt bra år, vill minnas att jag drack Lucky Star öl och Aussie red på 1L tetra ?
Absolut. Hade spelat gitarr i typ två år, och blivit hårdrockare vintern innan. Också fick man se Black Sabbath i originaluppsättning (plus en del andra nya bekantskaper, bla sånt som ryms i ett stort ark Rizzla). Stort.

Inte lika stor upplevelse var den här. Först tyckte jag att den bara smakade som en ljus lager med fabriksgolvet, men sen växte den till helt ok. Tar sin plats en kväll när man vill prova lite olika, men jag är ändå glad att jag inte började fredagsförkvällen efter jobb och cykling med just den här.

PS. Fick en stadig Negroni sen innan maten.

8120D54C-DB2C-4B25-ACD6-CFEB4DCB868F.jpeg

Tillbaka
Topp