[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

Det är ju ändå mai
20210521_212523.jpg

Oj, här var det tunt både i färg och smak. Men det kanske kännetecknar mexikansk lager? En kall Modelo en sommareftermiddag på någon sylta i USA, och gärna med en mezcal bredvid, är ju mer klunkabilitet än smakupplevelse. Känner dock en viss trevlig fruktighet, och bryggarna själva kallar den för aprikos och nektarin. Växer efter ett par klunkar, och jag gillar bryggeriet som fan.
F6E3EC8F-AE75-4D66-B58E-2EDC19E4B4AC.jpeg

Senast ändrad:
Oj! Den här var jävligt trevlig. Riktigt bra suris.
Visa bilaga 490505
frugan bälgade i sig en sån förra helgen. Jag fick smaka och visst var den god. samtidigt, svartvinbärsvinet vi gjorde för några år sen som spontanjäste ut till den blev kolsyrad smakade lite likadant. Frugan säger att en annan svartvinbärssuris från svartberget som heter Jämtsur är godare

Det var mig ett förskräckligt regnande ute
Kanske man kan bli på bättre humör av en:

Ballast Point, Trade Street Collection, Piper Down, 2018

FF0547A8-3C32-4AF9-94D9-4CB1286B704A.jpeg

Tja, är ju inte så förtjust i whiskeyfatslagrad öl, men rätt ok. Tar nog några jordnötter till. Det är ju ändå lillördag.

Senast ändrad:
Oj, det här är nog det juiceigaste jag provat. Men, tyvärr, en (bi)smak som får mig att undra om morgonsmoothien stått och jäst i kylen. Smakar mer hårigt mangoskal än av själva mangon, och jag tycker nog att den moderna fruktiga varianten av suröl skall ha en tydligare friskhet i fonden. Spännande, men kommer inte köpa igen. Älskar dock fortfarande bryggeriet.
25139E94-A318-435C-9AEA-B00DCA2EDAA7.jpeg

Jo för fan. Föredrar fortfarande traditionell suröl framför modern, men den här var riktigt fräsch och trevlig. Och jag förstår varför de kalla den Strawberry Daiquiri för de associationerna finns absolut, bortsett sötma och slush såklart - men risken är nog att det namnet skrämmer bort vissa ölpuritaner även i den liberala klicken.
Härlig sommarbira som gör sig perfekt på stranden innan grill, eller i MTB-ryggan.
6600B7B7-D247-449A-A4FB-CAB0B4F0845E.jpeg

Jo för fan. Föredrar fortfarande traditionell suröl framför modern, men den här var riktigt fräsch och trevlig. Och jag förstår varför de kalla den Strawberry Daiquiri för de associationerna finns absolut, bortsett sötma och slush såklart - men risken är nog att det namnet skrämmer bort vissa ölpuritaner även i den liberala klicken.
Härlig sommarbira som gör sig perfekt på stranden innan grill, eller i MTB-ryggan.
Visa bilaga 491654
Det är en av mina favoriter!

Visa bilaga 491654
Den är bra! En bra surprutt helt enkelt!?

Har under alla år aldrig ägt en DS-1, och nu tyckte jag väl att det ändå var dags. Två nya, okomplicerade, rakt-på-sak, håll-käften-pedaler ackompanjeras lämpligast med en dylik dryck.Visa bilaga 491857
Är inte DS-1:an en sån där som man måste ha av rätt årgång för att den ska låta bra? Eller blandar jag ihop den med Metalzone? Anyway, kör hårt!

Är inte DS-1:an en sån där som man måste ha av rätt årgång för att den ska låta bra? Eller blandar jag ihop den med Metalzone? Anyway, kör hårt!
Säkert. Så är det väl med de flesta 'kult'-pedaler. Metalzonen har jag redan (min allra första dist back in the days) och jag är väl typ ensam på jorden om att uppskatta den...

Säkert. Så är det väl med de flesta 'kult'-pedaler. Metalzonen har jag redan (min allra första dist back in the days) och jag är väl typ ensam på jorden om att uppskatta den...
Jo så kan det vara. Jag är basist så jag har inte så många pedaler. ?

Det var min pedalgalne vän som började prata om nån av dem som nåt som blivit väldigt populärt igen, men bara vissa årgångar. Minns inte om det var DS-1 eller Metalzone dock.

Jo så kan det vara. Jag är basist så jag har inte så många pedaler. ?

Det var min pedalgalne vän som började prata om nån av dem som nåt som blivit väldigt populärt igen, men bara vissa årgångar. Minns inte om det var DS-1 eller Metalzone dock.
Jag vet att just många drives och distortion-pedaler har 'olika årgångar' beroende på dioder, kretsar och dylikt. Procos RAT är ju en megaklassiker, men trots att min är 'ny' tycker jag den låter fantastiskt. Kan tänka mig att mycket av det där mest handlar om prestige och pretto-attityd bland de som 'fått tag' på äldre exemplar. Men givetvis finns där säkerligen situationer där det faktiskt skiljer. Mina öron är nog oavsett så förstörda att skillnaderna blir marginella för mig...

Tillbaka
Topp