[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

kvällsjuice
7FCA481D-1B14-4DCC-A289-7CA05BE2037D.jpeg

Vet inte hur stor den där är, men i många länder så finns ölen utöver ”vanlig” flaskstorlek 33cl även i 66cl (eller liknande). Tror det är ganska vanligt i Asien, men även Italien t.ex.

Drack den här på rekommendation på en indier igår. Inte tokig ljus lager. Någon som vet varför flaskorna görs så stora? Visa bilaga 498928

Helt enkelt för att det skulle bli jätteslabbigt på bryggeriet om man fyller 66cl i en 50cl-flaska!

Lite mer allvarligt; 66cl-flaskorna är ju guld! Då kan man ju dricka ”bara en öl” och få lite mer! ?

Helt enkelt för att det skulle bli jätteslabbigt på bryggeriet om man fyller 66cl i en 50cl-flaska!

Lite mer allvarligt; 66cl-flaskorna är ju guld! Då kan man ju dricka ”bara en öl” och få lite mer! ?
Precis, kanon ju!! Nä jag var i Kina på långsemester förut brukade jag alltid ta en Tsingtao (青岛啤酒) till maten. Det var gott! Den var också avsevärt mycket billigare än annan öl ?

1024px-Bottle_and_glas_of_Chinese_Tsingtao_beer.jpg

Fast en kollega från ett land med andra ormar än oss hävdade att kobror alltid kom i par, vilket innebar att vi var tvungna att ta två såna där var.

Tja… smakar som den heter. Lagom kropp och fin balans mellan syra och malt. Gör jobbet med bravur på inglasad balkong med regnet utanför. Innan maten, och efter MTB, SUP och ett ack så litet glas sydfranskt rosé eller två. Rekommenderas.
506AC0E2-7796-4C98-B3D5-8B010F3892C0.jpeg

Kingfisher på indisk restaurang! Den är riktigt god, speciellt i kombination med indisk mat :)

Visa bilaga 498915
Ja, där snackar vi superkombo. Kanske i sin enklaste form dock. Väntar själv på indisk mat, men dricker en bira nu innan och skall dricka ett billigt italienskt rött till Keralacurryn. Inte lika rakryggat, men jag är ju ängslig.

Ja, här är vi väldigt långt från begreppet ”en öl”, men det är ju också därför vi köper modern suröl. Spontant tänkte jag att en söt bartender nog hade kunnat lura i mig att jag faktiskt drack en Strawberry Daiquiri och inte en bärs, och sen läser jag på etiketten att det också var ambitionen. (Finns ju nån jordgubbssuris som faktiskt heter Strawberry Daiquiri, och den är oxå trevlig.)
Bra skit, helt enkelt. Och nu hoppas vi spanjackerna spelar ut spaggarna.
8E1EDB36-50D7-4A0B-BE6A-FF873A7FB3EA.jpeg

Tillbaka
Topp