Vegan
Aktiv medlem
[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?
Ah sorry... Får blurra bakgrunden nästa gång ?Vafan! Inga spåilers ju! Då får jag väl dra fram nån dyr belgare år kolla på MTB VM istället för vueltan när jag kommer hem
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ah sorry... Får blurra bakgrunden nästa gång ?Vafan! Inga spåilers ju! Då får jag väl dra fram nån dyr belgare år kolla på MTB VM istället för vueltan när jag kommer hem
Jo, testade den där samt Le Pöl De Öl från Brasserie Fantôme idag.
Bägge två märkta som Saisons men väldigt olika i stilen. Den ena balanserad med maltsötma och lite extra humlad och den andra mer spretig, pepprig, vild och funkig.
Gav dem samma betyg på untapped men av olika anledningar.
//j
Det gick en till Le Pöl de Öl i söndags. Den upplevdes inte alls som lika pepprig/spretig utan betydligt mer balanserad än den första.Häftigt att Fantome dyker upp på Systemet, med svenska medbryggare. Rekommenderar att lyssna på Ölpölens poddavsnitt där de berättar om hur det gick till.
=)Eller så väntar man en vecka och köper Pannepot Grand Reservan när den släpps. På så vis så får man en som redan är lagad lite längre på ekfat (flasklagring tycker jag själv tillför rätt lite).
Hur som helst bra öl bägge två så bästa är ju att köpa några av varje.
//j
Krispig bild ?
Två veckor kvar dessutom! =)Vaf... har folk ingen karaktär? Jag har ju inte ens ställt in dem i kylen ännu…
Det kommer flera spännande varianter, håll i hatten.
Hur var den då? Blir det fler? =)Man måste ju smaka av så man vet om det ska köpas fler?
Visa bilaga 510553
Helt ok, ganska smakrik, men inget wow!Hur var den då? Blir det fler? =)
Har en i kylen, hörde den ska vara spritig?
Tja, alkoholsötman är inte lika dold som i en Duvel.Har en i kylen, hörde den ska vara spritig?