Sambal Oelek
Aktiv medlem
[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?
Blev en sådan här till lunchen idag, gott!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tydligen finns de de som fortfarande brygger med ostron. :)
Årets Vanishing Point 07, som blev släppt idag på bolaget ska visst vara riktigt bra! =)Innis & Gunn 'Vanishing Point'-serien har till mesta dels varit fantastisk!
Innis & Gunn The Original XX, mumma!
Resten, so so...
Försök inte lura mig att köpa något fatlagrat. Har blivit allergisk mot dem.Årets Vanishing Point 07, som blev släppt idag på bolaget ska visst vara riktigt bra! =)
Köpte två men man kanske skulle hamstra några till...
Vanishing Point 07 heralds a Double Cask maturation for the first time. First spending 9 months in The Glenlivet 18YO casks before being finished for 3 months in Port Casks. This years' release is rich and complex yet with a warming mellowness. With a malty-mocha and caramel backbone, accented with hints of berry and nut.
Tur jag är "allergisk" mot apelsin/choklad-smak! Sparade en hundring. ;)Försök inte lura mig att köpa något fatlagrat. Har blivit allergisk mot dem.
Baladin Noel och Cuvée Angelique, samt kanske nån Valsviken borde jag köpt på lunchen. Kanske fortfarande hinner.
Vi kan byta, hela garaget fullt med tyska wieß, majbock och zwickel.. Är torsk på besk tjeckiska nu.Efter minst 10 tjeckiska, fick jag lust att dricka HELL!
Som tur systemet ligger nära ?
Visa bilaga 666400
Helst INTE två första . Zwickel kan vi byta mot minaVi kan byta, hela garaget fullt med tyska wieß, majbock och zwickel.. Är torsk på besk tjeckiska nu.
Provade just Dugges Big Black Violet, jag säger bara Wtf, spretig som fan, känns mest som att man flirtar med alla hangaround hipsters, "kolla vad vi har gjort". 1.5/5 i betyg fick den på Ut...
Dugges Big Black Apple som ligger i glaset fn är betydligt jämnare och subtilare. 3.25/5
Vega bryggeri, The Holy Grail, kvällens första öl som jag delade med en kompis, ölen, en kort vinös start sen blev det lite spritigt, en rejäl fatkaraktär... 3.75/5
Jag fick ölen och då må man ju prova... Pilsner? Svär inte... Ale och stout tillhör favoriterna.Köp ÖL istället
Brygga "Dugges Big Black Violet" kan alla, men brygga godkänd PILSNER? Det kan inte ens dom flesta stora bryggerier ?
Jättemärkligt att det finns kvar på butikshyllan efter flera veckor.Oh yeeeees... Men undrar om julvarianten inte är nästan lika bra...
Visa bilaga 666560
Köpte en för lagring också men kanske får köpa fler... Ska definitivt köpa fler av julölen, har en del lagrade.Jättemärkligt att det finns kvar på butikshyllan efter flera veckor.
Har 21 st mellan 2018 och 2023. ?Köpte en för lagring också men kanske får köpa fler... Ska definitivt köpa fler av julölen, har en del lagrade.
Var den bra?